Axel Springer Polska: mamy problem z Dziennikiem

Jacek Makowski, dyrektor biura reklamy prasy codziennej AxelSpringer Polska: w 2009 roku rosną przychody reklamowe "PrzegląduSportowego", słabo "Dziennik".

RPS
RPS
Udostępnij artykuł:

- "Przegląd Sportowy", notuje 30 proc. dynamikę wzrostuprzychodów w 2009 r. - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl JacekMakowski, dyrektor biura reklamy prasy codziennej Axel SpringerPolska. Jego zdaniem skutecznie ze spadkami radzi sobie również"Fakt", który odnotowuje tylko niewielkie spadki w stosunku dominionego roku. - Mamy oczywiście problem z "Dziennikiem", który madynamikę podobną jak wszystkie dzienniki opinii. Mimo to "Dziennik"osiągnął stabilną pozycję, a spadki nie pogłębiają się - tłumaczyMakowski.

Niskie przychody tego tytułu dyrektor uzasadnia wyjątkowodobrymi przychodami "Dziennika" w ubiegłym roku. - Pierwszy kwartał2008 r., był najlepszym w historii tytułu, stąd słaba dynamika wpierwszych trzech miesiącach tego roku - mówi Jacek Makowski.Dodaje, że w kwietniu spadek przychodów nie następował.

Dużo lepszą sytuację, pod względem wpływów reklamowych, mainternetowe wydanie tego dziennika. - Notujemy w tym serwisiekilkudziesięcioprocentowe wzrosty i liczymy na dalsze umacnianiesię nowych mediów - nie ukrywa zadowolenia dyrektor działureklamy.

Wydawnictwo zachęcone przychodami generowanymi przez serwisyinternetowe wprowadza na rynek nowe marki. - Kilka miesięcy temuuruchomiliśmy serwis studencki Students.pl, pojawiają się takżenowe produkty o lekkim charakterze, takie jak Koktajl24.pl, czyserwis kobiecy w-spodnicy.pl, natomiast w kwietniu wystartowałportal rekrutacyjny StepStone.pl - wymienia Makowski.

Zdaniem dyrektora biura reklamy prasy codziennie Axel SpringerPolska bardzo dobrą decyzją okazało się wprowadzeniem pod koniecminionego roku pakietu PressPower oferującego reklamy we wszystkichdziennikach wydawanych przez to wydawnictwo. -Osiągnęliśmy dziękitemu dużo niższy koszt dotarcia. Okazało się, że jest to idealnyprodukt na trudne czasy - podkreśla Makowski. Jak twierdzi w tejchwili udział tego produktu w przychodach agencyjnych stanowi ponad30 proc.

Axel Springer nie zamierza również obniżać cen reklam. - Wydajenam się, że dużo lepszym pomysłem jest innowacyjność działań m.in.po to, aby uzyskiwać lepsze przychody, a przynajmniej ograniczyćich spadek - mówi Jacek Makowski. - Przykładem takiego posunięciasą dostępne od kilku tygodni Multipakiety łączące reklamę wgazetach i w naszych serwisach internetowych - dodaje.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co Polacy oglądają na streamingach? TOP10 filmów i show w HBO MAX z tego tygodnia

Co Polacy oglądają na streamingach? TOP10 filmów i show w HBO MAX z tego tygodnia

Jeszcze więcej światłowodu w Orange Polska. Zakup za 1,5 mld zł

Jeszcze więcej światłowodu w Orange Polska. Zakup za 1,5 mld zł

Krótki alarm w Republice. Sakiewicz o awariach emisji

Krótki alarm w Republice. Sakiewicz o awariach emisji

Allegro ma z czego pożyczać kupującym. Nowa umowa z bankiem

Allegro ma z czego pożyczać kupującym. Nowa umowa z bankiem

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe