Axel Springer podpisał globalną umowę z Facebookiem

Wydawnictwo Axel Springer podpisało list intencyjny z Facebookiem dotyczący globalnej współpracy w zakresie dystrybucji treści. Początkowo współpraca będzie prowadzona w USA i Niemczech.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W ramach współpracy treści wybranych marek należących do Axel Springer będą publikowane na różnych platformach Facebooka, m.in. Facebook News. Częściej niż obecnie będą też zamieszczać materiały wideo.

W Niemczech w ramach Facebook News będą pojawiać się treści z „Bilda”, „Die Welt”, Business Insidera i Computer Bild, niebawem także z „Auto Bild”, natomiast w USA - z Insidera. Użytkownicy Facebook News będą też mieli dostęp do części płatnego kontentu „Bilda” i „Die Welt”.

W przypadku Insidera współpraca może objąć także inne rynki, m.in. Wielką Brytanię. Rozwijana przez Axel Springer aplikacja newsowa upday będzie odpowiadać za dobór treści do Facebook News nie tylko, jak obecnie, w Wielkiej Brytanii, lecz także w Niemczech.

- To krok milowy dla nas jako wydawcy, a także dla całego rynku. Relacje między dostawcami treści i platformami stały się teraz uczciwsze i bardziej przewidywalne dla obu stron - skomentował Mathias Döpfner, CEO w Axel Springer.

Ile Facebook zapłaci Axel Springerowi?

W komunikacie Axel Springera nie wspomniano w ogóle, że Facebook będzie płacił za treści od wydawnictwa. Warunki finansowe muszą być jednak na tyle korzystne dla wydawcy, że zmienił swoją decyzję co do obecności w Facebook News. Jeszcze w marcu Mathias Döpfner stwierdził, że treści jego firmy nie będą dostępne na tej platformie, ponieważ zaproponowano zbyt niskie stawki.

Platforma Facebook News w styczniu br. pojawiła się w Wielkiej Brytanii, natomiast teraz debiutuje w Niemczech.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/mathias-doepfner-szef-axel-springer-europa-musi-przelamac-wszechwladze-technologicznych-gigantow-takich-jak-facebook-google-tiktok,7170391221507713a ##

W pierwszym kwartale br. przychody Facebooka poszły w górę rok do roku o 48 proc. do 26,17 mld dolarów, a zysk netto - z 4,9 do 9,5 mld dolarów. Z jego platform miesięcznie korzysta już 3,45 mld użytkowników, a tylko z Facebooka - 2,85 mld.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

New Balance MADE in USA
Materiał reklamowy

New Balance MADE in USA

Wielka przeprowadzka "Królowej przetrwania". Programu nie będzie w TVN7

Wielka przeprowadzka "Królowej przetrwania". Programu nie będzie w TVN7