SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Azjaci poprawiają statystyki MIPTV

Paul Johnson - kierownik Reed MIDEM - podsumował targi MIPTV w Cannes.

W 44-letniej historii targów sprzedaży kontentu multimedialnego MIPTV pobito rekord zgłoszeń. Zarejestrowano ponad 14,200 uczestników – podsumował zakończene w pi±tek w targi MIMT Paul Johnson, szef organizator targów.

Zgłosiło się o 10 więcej państw niż w roku ubiegłym, przez co liczba ich wyniosła w sumie 107. Przyczyniły się do tego szczególnie państwa azjatyckie.

Targi przeistaczają się powoli w miejsce kreacji, produkcji, dystrybucji kontentu, niż w miejsce, gdzie kupuje się bądź sprzedaje gotowe programy. Dobrym przykładem jest tutaj silnie eksponowany w tym roku konkurs „Content 360” – rywalizacja kreatywnych z całego świata na wszelkiego rodzaju audiowizualne, cyfrowe, dla przykładu z przeznaczeniem na telefony komórkowe, kontenty. W trakcie targów odbyło się szereg paneli dyskusyjnych, gdzie omawiano sposoby produkcji, a później umiejętność promocji nowych kontentów.

Obchodzący 10-lecie istnienia MIPDOC – targi programami dokumentalnymi - również zanotowały wzrost; o 7 proc. w liczbie uczestników (w tym roku 469) i prezentowanych programów (w tym roku dokładnie 1311 filmów z całego świata).

Dynamicznie rozwija się przemysł reklamowy. Powołując się na jedną z największych na świecie organizacji świadczących usługi doradcze Pricewaterhouse-Coopers Johnson powiedział, że wartość kontentu na tym rynku równa się w tej chwili 90 miliardów dolarów, a wartość samego rynku 383 miliardy. Coraz trudniej firmom dotrzeć do odbiorcy poprzez tradycyjne media. Reklama ucieka więc z telewizji do internetu.

Na październikowych targach MIPCOM państwem honorowym będą Indie. Organizatorzy chcą w ten sposób podkreślić gwałtowny wzrost wartości rynku ich kontentu. Jeszcze dwa lata temu wynosił on 9 miliardów dolarów. Szacuje się, że w 2010 wzrośnie do 18 miliardów. Na zakończonych MIPTV państwem honorowym były Włochy posiadające jeden z najsilniejszych w Europie rynków tradycyjnych i nowych mediów oraz rynku telefonicznego w tym trzeciej generacji, a także ze względu na bogatą tradycję filmową.

Z Polski na MIPTV przyjechało ponad 40 firm, a samodzielne stoiska miały Telewizja Polska, TVN i firma producencka ATM Grupa.

Podobne informacje:

Dołącz do dyskusji: Azjaci poprawiają statystyki MIPTV

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl