Badania nośników CAM

Prawdziwa Historia o Formacie Wrap UP

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Agencja CAM wprowadziła kolejny efektywny nośnik reklamy autobusowej - Wrap UP (reklama całopojazdowa). Tak wynika z badań efektywności oddziaływania różnych formatów reklamy transit advertising wykonanych przez Red Code - Business Process Institute.

Agencja CAM jako pierwsza wprowadziła i realizuje format Wrap Up, który umożliwił wykorzystanie reklamowe całej powierzchni autobusu. Agencja pierwsza całkowicie owinęła autobus, pozostawiając wolną od reklamy tylko szybę kierowcy. W takim formacie promowane były kultowe filmy "Matrix. Rewolucje" i "Władca Pierścieni. Powrót Króla". CAM jest jedyną firmą realizującą taką usługę w Polsce.

Wg badań wykonanych w lutym 2004 r. przez firmę Red Code - Business Process Institute kampania zrealizowana na tylko jednym autobusie i wspomagana przez kilka Full Backów była wysoce efektywna - znalazła się na 2 miejscu pod względem efektywności wśród wymienianych przez respondentów kampanii. Na pierwszym miejscu uplasowała się bardzo intensywna kampania 6-miesięczna. Badanie było prowadzone w pięciu lokalizacjach na terenie Warszawy. Przebadano 300 osób w wieku 18-49 lat.

Format Wrup Up bardzo silnie przyciąga uwagę, jest bardzo dobrze widoczny nawet z dalekiej odległości. Format ten zapewnia ponadto długi czas oddziaływania reklamy na odbiorców - pozostawanie w polu widzenia.

Firma CAM jest także pionierem jeśli chodzi o wprowadzenie formatów: łączony King Size+Full Back i Full Back (powierzchnia reklamowa na całej tylnej części autobusu). Kampania na tej powierzchni pozwala na dotarcie do kierowców, ich pasażerów i przechodniów dzięki długiemu czasowi ekspozycji. Format Full Back jest obecnie najczęściej zamawiany spośród wszystkich formatów transit advertising. Najlepiej jednak działa łącznie z King Size (wielki format reklamy bocznej)

W Polsce reklama autobusowa cieszy się coraz większym zainteresowaniem klientów. Autobusy jeżdżące po ulicach dużych miast są nowoczesne a transit advertising dociera nawet w niedostępne miejsca, gdzie nie ma innej formy reklamy. Ze względu na możliwość przemieszczania i wielki format reklama autobusowa jest efektywniejsza niż typowy billboard. Zaletą reklamy transit advertising są niskie koszty dotarcia do odbiorców spośród nośników reklamy zewnętrznej.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek