Polacy spędzają przed telewizorami mniej czasu. Streaming stoi w miejscu

W kwietniu 2025 roku Polacy średnio spędzili przed ekranami telewizorów o 12 minut dziennie krócej niż w marcu (3 godziny, 50 minut). Jednocześnie to 5 dłużej niż w kwietniu 2024 roku - wynika z badania The Gauge Nielsena. Od kilku miesięcy udział streamingu w czasie przed telewizorem jest taki sami (9,3 proc.).

Adrian Gąbka
Adrian Gąbka
Udostępnij artykuł:
Polacy spędzają przed telewizorami mniej czasu. Streaming stoi w miejscu
Telewizor do streamingu

Wiosną, kiedy temperatura staje się wyższa, Polacy spędzają więcej czasu na powietrzu, mniej przed wielkimi ekranami w domu. Według danych IMGW, zarówno w kwietniu 2024, jak i 2025 roku obszarowa temperatura powietrza wyniosła w Polsce 10,5°C. Trudno więc mówić o wpływie pogody, który może być bardziej zauważalny, kiedy Nielsen opublikuje wyniki za wyjątkowo zimny maj.

Telewizja kablowa króluje

Z kwietniowego badania The Gauge wynika, że największy udział przed ekranem telewizorów miała telewizja kablowa (34,7 proc.). Dalej znalazły się: telewizja satelitarna (26,3 proc.), telewizja naziemna (23,6 proc.), streaming (9,3 proc. - serwisy z wideo na żądanie i serwisy OTT z kanałami linearnymi) i inne treści (6,2 proc. - nierozpoznane).

Na 9,3 proc. udziału w czasie przed telewizorem streamingu aż 2,2 proc. stanowiły treści oglądane na YouTube, 1,6 proc. na Netfliksie, a 5,5 proc. w pozostałych serwisach czy aplikacjach. YouTube w porównaniu do marca odnotował wzrost udziału (z 2,0 proc.), a Netflix spadek (z 1,9 proc.). Udział całego streamingu był taki sam, jak w lutym i marcu. Polacy spędzili przy nim o minutę krócej niż w marcu.

grafika

W marcu średni dzienny czas przy telewizorach wyniósł 4 godziny, 2 minuty. W tym miesiącu udział telewizji kablowej wyniósł 34,5 proc., satelitarnej 26,6 proc., naziemnej 23,1 proc., streamingu 9,3 proc. (2,0 proc. YouTube, 19,9 proc. Netflix, 5,4 proc. pozostali).

grafika

W lutym średni czas wyniósł 4 godziny, 12 minut.  Pierwsze miejsce też zajęła telewizja kablowa (33,5 proc.). Dalej znalazły się: telewizja satelitarna (27 proc.), naziemna (23,4 proc.), streaming (9,3 proc. (YouTube i Netflix po 2,1 proc., pozostali, 5,1 proc.). Inne źródła to 6,8 proc.

grafika

Wyraźnie lepszym okresem dla telewizji i streamingu był styczeń 2025 roku. Średni dzienny czas przed telewizorami wyniósł 4 godziny, 17 minut. Najpopularniejsza była telewizja kablowa (33,8 proc.). Dalej znalazły się: telewizja satelitarna (27 proc.), telewizja naziemna (22,8 proc.), streaming (9,7 proc., z czego 2,3 proc. to Netflix, 2,1 proc. to YouTube, a 5,3 proc. pozostałe aplikacje). 6,7 proc. udziałów to inne źródła.

grafika

W kwietniu 2024 roku Polacy spędzili przed dużymi ekranami 3 godziny, 46 minut dziennie. Pierwsza była telewizja kablowa 33,4 proc.). Dalej znalazły się: telewizja satelitarna (30,0 proc.), telewizja naziemna (22,3 proc.), streaming (8,2 proc., z czego 1,9 proc. to Netflix, 1,8 proc. YouTube i 4,5 proc. pozostałe serwisy). Nierozpoznane źródła stanowiły 6,1 proc.

grafika

Telewizja satelitarna traci na znaczeniu

Niedawno Cyfrowy Polsat informował o spadku popularności telewizji satelitarnej. Potwierdzają to dane z polskiej wersji badania The Gauge z kwietnia 2023 roku. Wówczas liderem czasu spędzonego przez telewizorami była telewizja satelitarna (34 proc.).

grafika

Dopiero dalej znalazły się: kabel (30,0 proc.), telewizja naziemna (23,4 proc.), streaming (6,7 proc., z czego 1,8 proc. to Netflix, 1,7 proc. YouTube, 3,2 proc. pozostałe serwisy). Pozostałe źródła odbioru to 5,9 proc.

W USA rządzi streaming

W Stanach Zjednoczonych, gdzie dostawcy płatnej telewizji mierzą się z masowym odpływem abonentów, w kwietniu 2025 roku streaming był liderem pod względem czasu spędzonego przed telewizorami (44,3 proc.). Kolejne miejsca przypadły: telewizji kablowej  (24,5 proc.) oraz ogólnodostępnej – naziemnej  (20,8 proc.).

grafika

W streamingu liderem był YouTube (12,4 proc.). Dalej znalazły się: Netflix (7,5 proc.), Disney+ i inne serwisy firmy (5,0 proc.), Amazon Prime Video (3,5 proc.), Roku Channel (2,4 proc.), Paramount+ (2,4 proc.), Max i inne usługi Warner Bros. Discovery (1,5 proc.), Peacock (1,4 proc.) Pozostałe serwisy streamingowe miały 6,2 proc. udziału.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu