SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Autonomiczne taksówki w Pekinie będą płatne. Ponad 5 dolarów za 3 kilometry

Firma Apollo Go, należąca do koncernu Baidu rozpoczyna w Pekinie oferowanie regularnych, płatnych przejazdów w pełni autonomicznymi taksówkami. Według nieoficjalnych informacji kurs na dystansie trzech kilometrów będzie kosztował ponad 5 dolarów.

Article

Od października 2021 r. Apollo Go, spółka należąca do chińskiego koncernu Baidu rozpoczęła w Pekinie testy systemu przewożenia pasażerów za pomocą autonomicznych, pozbawionych kierowcy pojazdów. Dotyczyły one tylko jednej dzielnicy o nazwie Yizhuang.

 Płatne kursy robotaxi

Cytowany przez CNBC Wei Dong, wiceprezes i główny oficer operacyjny ds. bezpieczeństwa w Baidu Intelligent Driving Group ujawnił, że pilotaż z udziałem robotaxi w stolicy Chin cieszył się sporym powodzeniem wśród mieszkańców. 20 tys. osób wykonało w okresie testowym co najmniej 10 przejazdów miesięcznie.

Do tej pory w ramach pilotażu kursy oferowane przez Apollo Go były darmowe. Teraz jednak władze miejskie Pekinu zgodziły się na komercjalizację projektu i pobieranie opłat za przejazdy autonomicznymi taksówkami.

Czytaj także: Volkswagen przedstawia nową strategię „Accelerate”. Transformacja przyspieszy

Baidu na razie nie podało oficjalnie cennika nowych usług. Jednak według nieoficjalnych informacji za przejazd na dystansie 3 kilometrów (z Sam's Club w Yizhuang do pobliskiej stacji metra) trzeba będzie zapłacić 34 juany (5,31 dol.). Dla porównania, ta sama trasa kosztuje około 14 juanów (2,19 dol.) za pośrednictwem podstawowej usługi na platformie Didi.

Dziesiątki nowych miast

Według zapowiedzi płatne przejazdy robotaxi pojawią się w Pekinie w najbliższym czasie. Na razie będą realizowane nadal na terenie Yizhuang w wykorzystaniem funkcjonujących już 67 pojazdów. Baidu planuje, że rozszerzy swoje usługi Apollo Go do 65 miast do 2025 r, a do 100 miast do roku 2030.

Firma ogłosiła również, że jej następna generacja pojazdów robotaxi będzie kosztować o połowę mniej w produkcji w porównaniu do obecnej wersji. Auta będą produkowane we  współpracy z trzema producentami samochodów elektrycznych: Chińskim start-upem WM Motor, Aion, oddziałem firmy GAC, oraz państwową firmą Arcfox z grupy BAIC.

Czytaj także: Sprzedaż aut osobowych w Polsce wzrosła o 17,7 proc. Liderem Toyota, najpopularniejszy model to Corolla

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Autonomiczne taksówki w Pekinie będą płatne. Ponad 5 dolarów za 3 kilometry

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl