Baidu pod lupą eMarketera

Firma eMarketer poddała analizie osiągi wyszukiwarki internetowej Baidu, która zdominowała chiński rynek tego typu usług.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Z danych firmy Analysys International wynika, że w II kwartale 2009 roku łączny przychód działających w Chinach wyszukiwarek wyniósł 1,81 miliarda juanów (265 mln USD). To o 33 proc. więcej niż we wcześniejszych trzech miesiącach oraz o 47 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku 2008. Baidu przypadła zdecydowana większość tego przychodu - 61,6 proc. Następne pod tym względem były: Google China (29,1 proc.), Yahoo! China (5,6 proc.), Sogou (0,7 proc.), Zhong Sou (0,6 proc.), SoSo (0,6 proc.) oraz NetEase Youdao (0,4 proc.). Sukces Baidu na rynku lokalnym sprawił, że w lipcu 2009 roku była ona trzecią najpopularniejszą wyszukiwarkę na świecie, z liczbą blisko 8 miliardów wyszukiwań wykonanych przez użytkowników. Wyprzedzały ją tylko Google i Yahoo. Z danych ujawnionych przez Baidu wynika, że w III kwartale 2009 roku jej przychód sięgnął poziomu 1,28 miliarda juanów (187,2 mln USD) i był o 39,1 proc. większy niż rok wcześniej w tym samym okresie. Podała ona także, że posiada aktywną listę 216 tysięcy internetowych marketerów, którzy na kwartał wydają średnio 5,9 tys. juanów (864 USD).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Szybka zmiana w Grupie Polsat Plus. Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu

Szybka zmiana w Grupie Polsat Plus. Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu

Polsat i Bogdan Rymanowski zabrali głos ws. przyszłości. "Pojawiają się nowe pomysły"

Polsat i Bogdan Rymanowski zabrali głos ws. przyszłości. "Pojawiają się nowe pomysły"

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]