Balenciaga tworzy wirtualne ubrania dla Fortnite

Luksusowa marka odzieżowa Balenciaga staje się wirtualna: popularna gra komputerowa Fortnite (Epic Games) będzie miała sklep Balenciaga, w którym gracze będą mogli kupować wirtualne stroje. Ubrania będą również dostępne w sklepach stacjonarnych.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Balenciaga jest pierwszą luksusową marką na świecie, która nawiązała współpracę z Epic Games, twórcą słynnej gry komputerowej Fortnite - mającej około 400 milionów użytkowników na całym świecie i generująceh ponad 5 miliardów dolarów sprzedaży.

Podczas gdy jeszcze niedawno gra była głównie "strzelanką online",  w której gracze rywalizowali ze sobą, dziś jej istotną część stanowią kultura i moda. Na przykład popularny amerykański raper Travis Scott dał tam wirtualny koncert podczas lockdownu - przyciągnął 45 milionów widzów.

W grze użytkownicy mogą również zmieniać stroje (skórki) i akcesoria. I tu właśnie pojawia się Balenciaga. Modna luksusowa marka zaprojektowała do gry cztery wirtualne stroje, różne akcesoria, a nawet własną broń. Gracze mogą je kupić – za symboliczną cenę 8 dolarów – w wirtualnym sklepie Balenciaga.

Dzięki współpracy z Fortnite Balenciaga idzie o krok dalej. Limitowane czapki, koszulki i bluzy Balenciaga x Fortnite będą dostępne w sklepach stacjonarnych modowej marki i w jej sklepie internetowym. Ponadto na ulicach największych miast, takich jak Nowy Jork i Tokio, pojawią się billboardy 3D, które zapowiadają współpracę.

 

Epic Games już zasugerowało, że w przyszłości może być więcej podobnej współpracy. Platforma gier wskazuje, że marki mogą również „wykorzystać kreatywność społeczności Fortnite, aby pomóc im w tworzeniu odzieży lub wirtualnych działań".

Niedawno sieć supermarketów Carrefour uruchomiła swój własny świat w grze Fortnite, aby zwiększyć świadomość znaczenia zdrowego odżywiania poprzez zabawę.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Przeprosiny nie wystarczyły. Donald Trump chce 10 mld dolarów od BBC

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards
Materiał reklamowy

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards

Zygmunt Solorz znowu odwołany. Teraz znika z rady nadzorczej Interii

Zygmunt Solorz znowu odwołany. Teraz znika z rady nadzorczej Interii