SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Bank Pekao wesprze klientów posługujących się językiem migowym

Niesłyszący klienci Banku Pekao mogą zdalnie korzystać z pomocy konsultanta, który jest tłumaczem polskiego języka migowego. Podczas wideo rozmowy w serwisie Pekao24 doradca pomoże niesłyszącemu klientowi w załatwieniu jego finansowych spraw.

Article

Usługa jest dostępna dla klientów Banku Pekao w serwisie Pekao24 bez konieczności logowania. W celu połączenia z konsultantem Pekao Direct, należy wybrać czat z opcją wideo. Wówczas na liście tematów wyświetli się nowa opcja "Rozmowa w języku migowym". Klient, po akceptacji regulaminu, połączy się z doradcą posługującym się polskim językiem migowym. Konsultanci będą dostępni od poniedziałku do piątku w godz. 9-17.  

- Zależy nam na wygodzie naszych klientów, staramy się usuwać stojące przed nimi bariery. Dlatego postanowiliśmy wesprzeć osoby niesłyszące odpowiednio dostosowując nasz proces obsługi klienta. Mamy nadzieję, że spełni on oczekiwania tych osób i choć trochę ułatwi im codziennie funkcjonowanie - wyjaśnia Bartosz Zborowski, dyrektor Departamentu Innowacji i Płatności w Banku Pekao S.A.

100 tys. osób niesłyszących w Polsce

Jak wynika z ubiegłorocznego raportu Komisji Ekspertów ds. Osób Głuchych działającej przy Rzeczniku Praw Obywatelskich, osoby niesłyszące i niedosłyszące należą do jednych z najbardziej wykluczonych grup społecznych w Polsce. Według szacunków liczba niesłyszących Polaków wynosi nawet 100 tys., w tym ok. 30-50 tys. posługuje się językiem migowym. Powołując się na te dane, Bank Pekao tłumaczy wprowadzenie nowej funkcjonalności dla osób słabosłyszących.

- Chcemy być blisko klienta i "mówić jego językiem". Obecność tłumacza, nawet wirtualna, to dla niego ogromne ułatwienie. Do tej pory niesłyszący klienci realizowali czynności w oddziałach wyłącznie w towarzystwie własnych tłumaczy lub kontaktowali się z bankiem poprzez zwykły czat - mówi Jarosław Kożuch, wiceprezes zarządu w Pekao Direct.

605 mln zł zysku

Bank Pekao S.A. założono w 1929 r. Jest drugim największym bankiem uniwersalnym w Polsce z ponad 233 mld zł aktywów. Bank Pekao obsługuje ponad 5,8 mln klientów.

Od 1998 r. Bank Pekao jest notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie i uczestniczy w kilku lokalnych (w tym WIG 20 i WIG) oraz międzynarodowych indeksach (w tym MSCI EM, Stoxx Europe 600 i FTSE Developed).

Zysk netto Banku Pekao w drugim kwartale 2021 r. wyniósł 605 mln zł i był wyższy o 146 proc. niż osiągnięty w pierwszym kwartale tego roku i o 68 proc. wyższy niż w drugim kwartale 2020 r. Zysk za całe pierwsze półrocze 2021 r. wyniósł 850 mln zł i był wyższy o 56 proc. niż w pierwszym półroczu 2020 r. Był także wyższy od tego z pierwszego półrocza 2019 r. o 3 proc.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Bank Pekao wesprze klientów posługujących się językiem migowym

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl