SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Bank Pekao SA pokazuje już nowe logo: bez UniCredit, żubr biało-czerwony

W czwartek wieczorem zaprezentowano nową identyfikację wizualną Banku Pekao SA, której głównym elementem jest odświeżona wersja logo z żubrem. Cała oprawa tak jak w ostatnich latach jest oparta na kolorze czerwonym.

Article

W środę sfinalizowano transakcję, w której Grupa PZU i Polski Fundusz Rozwoju za 10,6 mld zł kupili 32,8 proc. akcji Banku Pekao SA od włoskiej UniCredit Group. Tym samym bank po 18 latach znów jest kontrolowany przez polskie podmioty państwowe.

Na stronie internetowej Banku Pekao SA przy jego nazwie usunięto już dopisek „Member of UniCredit”. Prezes Polskiego Funduszu Rozwoju Paweł Borys w poniedziałek zapowiedział, że rebranding banku zacznie się zaraz po finalizacji jego przejęcia, ponieważ w ramach umowy bank straci za jakiś czas prawo do wykorzystywania elementów identyfikacji wizualnej UniCredit Group.

Przez ostatnie pięć lat Bank Pekao SA miał identyfikację spójną z oprawą UniCredit Group: opartą na biało-czerwonym motywie i nazwie zapisanej czarną czcionką. Taką szatę graficzną wprowadzono w drugiej połowie 2012 roku, rezygnując z wizerunku żubra obecnego wcześniej w logo banku przez 13 lat.

Od kilku miesięcy przedstawiciele PZU i PFR zapowiadali, że po finalizacji przejęcia Banku Pekao SA do jego logotypu wróci wizerunek żubra.

Paweł Borys dzisiaj rano w „Kwadransie politycznym” w TVP1 zapowiedział, że nowy logotyp banku zostanie przedstawiony już dziś wieczorem. - Widziałem już to logo. Jest to żubr w nowoczesnym, eleganckim wydaniu - opisał szef PFR. - Jestem przekonany, że tak jak klienci pozytywnie postrzegali to poprzednie logo, tak spodoba im się to nowe - podkreślił.

Borys zaznaczył, że bank nie wróci do niebieskiej kolorystyki, którą jego oprawa graficzna miała do 2012 roku. Zachowa kolorystykę z ostatnich lat opartą na czerwieni, sam żubr w logo też będzie miał akcenty czerwone.

Według ustaleń Eugeniusza Twaroga z „Pulsu Biznesu” nowe logo Banku Pekao SA ma układ podobny do znaku sprzeda 2012 roku: identyczny zarys sylwetki żubra i nazwa banku. Przy czym zamiast niebieskiego jest białe tło, a zarys żubra jest czerwony.

Logo w takiej postaci zostało oficjalnie zaprezentowane w czwartek wieczorem, podczas uroczystości z udziałem premier Beaty Szydło i prezesa PZU Pawła Surówki.

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Bank Pekao SA pokazuje już nowe logo: bez UniCredit, żubr biało-czerwony

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
prawnik
Żubr nie wystarczy, bym skusił się na ofertę upaństwowionego Banku.
Skusić może mnie procent - stosownie wyższy niż w każdym innym banku (kompensujący podwyższone ryzyko związane z ewentualnym upolitycznieniem).
23 14
odpowiedź
User
widz555
Kot na żubrze, albo dwa żubry stukające się głowami jak poznańskie koziołki.
18 20
odpowiedź
User
pavv
Obróćcie żubra w prawo o 90 stopni, a wyjdzie wam pingwin z wackiem. Swoją drogą to ciekawe ile milionów rocznie kosztowało używanie logo UC?
14 14
odpowiedź
User
Mietek
Hmmm, czegoś tu brakuje. Już wiem, żubr powinien mieć skrzydła, najlepiej takie a la tupolev.

BTW Te logo wygląda jakby ktoś się bawił w wordzie i paincie, ale mogę się założyć, że #dojna zmiana zapłaciła za to krocie jakiemuś misiewiczowi.
11 17
odpowiedź
User
gt
Hmmm, czegoś tu brakuje. Już wiem, żubr powinien mieć skrzydła, najlepiej takie a la tupolev.

BTW Te logo wygląda jakby ktoś się bawił w wordzie i paincie, ale mogę się założyć, że #dojna zmiana zapłaciła za to krocie jakiemuś misiewiczowi.

co za impotencja umysłowa
15 15
odpowiedź