Bardzo słaby I kwartał 2013 największych stacji telewizyjnych. Coraz większa fragmentacja rynku

W I kwartale 2013 roku wszystkie cztery główne stacje telewizyjne zanotowały spadki oglądalności. Zyskały za to mniejsze kanały nadające cyfrowo naziemnie. Na pozycji lidera utrzymała się TVP1, ale straciła najwięcej.

mk
mk
Udostępnij artykuł:

Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl, w I kwartale 2013 roku pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych zajęła - tak jak rok wcześniej - TVP1. Względem I kwartału 2012 roku udział Jedynki spadł jednak najbardziej w rankingu, bowiem o 2,19 pkt. proc. i wyniósł 14,26 proc.

Drugie miejsce zajął Polsat, którego udział zmniejszył się o 1,77 pkt. proc. do 12,98 proc. Ostatnie miejsce podium należało do TVN, której wynik zmalał o 1,27 pkt. proc. do 12,89 proc. Na czwartej lokacie ulokowała się TVP2 po spadku udziału o 1,97 proc. do poziomu 11,19 proc.

Łączny udział czterech głównych stacji telewizyjnych w analizowanym okresie zmniejszył się aż o 7,20 pkt. proc. i wyniósł on 51,32 proc.

Za to sporymi wzrostami w I kwartale 2013 roku pochwalić się mogą mniejsze kanały nadające cyfrowo naziemnie jak: TVN7 (wzrost o 1,33 pkt. proc. do 3,46 proc.), TV4 (o 0,81 pkt. proc. do 3,11 proc.), TV Puls (o 0,86 pkt. proc. do 2,91 proc.) oraz TTV (o 0,72 pkt. proc. do 0,82 proc.). Na 19. miejscu uplasowała się nadająca od lipca ub.r. stacja Puls 2, której udział w badanym okresie wyniósł 0,67 proc.

   

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu