SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Bartosz Hojka

Z dyrektorem Grupy Radiowej Agory rozmawiamy o ostatnich zmianach w Radiu Złote Przeboje, pozycji Grupy na mapie radiowej Polski i coraz wyraźniejszej walki nadawców o społeczność internetową.

Łukasz Kłosowski: Marek Niedźwiecki, Jacek Cygan, Zbigniew Hołdys. Jak Pan skomentuje tę nagłą ekspansję Złotych Przebojów?
Bartosz Hojka: Gusta i oczekiwania słuchaczy zmieniają się. Z uwagą śledzimy te zmiany i od zawsze staramy się na nie szybko reagować. Gdy radio komercyjne w Polsce było dość "przegadane", my graliśmy muzykę. Obecnie większość stacji nadaje głównie muzykę, a my stawiamy na osobowości. Radio wyrazistych postaci antenowych to jest ten rodzaj programu, który mi osobiście najbardziej odpowiada. Dlatego jestem bardzo zadowolony z ostatnich zmian w Radiu Złote Przeboje. I dumny, że na antenie naszego radia można usłyszeć audycje takich znakomitych autorów.

Na dzień dzisiejszy 18 stacji sieci Złote Przeboje posiada udział w rynku na poziomie 3,2 proc. (przed rokiem w tej samej fali było 3,6 proc.). To ciągle trzecia pozycja za Eską posiadającą 33 stacje i udział w rynku 8,6 proc. oraz Audytorium 17 z udziałem 5,1 proc. Jakiego wzrostu spodziewacie się po zatrudnieniu gwiazd?
Radio Złote Przeboje nadaje na 18 największych rynkach miejskich i uzyskuje tam bardzo dobre wyniki. 15 z 18 stacji zajmuje pierwsze lub drugie miejsce wśród lokalnych rozgłośni na swoim rynku, w prestiżowej grupie wiekowej 25-50. Wszystkie są w pierwszej trójce. Nie będę spekulował na temat naszych przyszłych udziałów w rynku słuchalności. Ale wierzę w pozytywne efekty ostatnich zmian w Radiu Złote Przeboje.

W październiku uruchomiono internetowy serwisu radiowy Tuba.fm. W tym czasie Wirtualna Polska ruszyła ze swoim projektem Radio WP. Gadu Radio (GG) nadające od zeszłego roku słucha już 250 tys. użytkowników. Czy to już oznacza poważną walkę o słuchacza również na tym polu? Jakie możliwości daje Tuba.fm i w jaki sposób będzie się rozwijać?
Będziemy zabiegać o słuchaczy na każdym polu. Od 10 lat tworzymy radio. Jesteśmy jedynym polskim nadawcą programu w formacie News / Talk. Pierwsi uruchomiliśmy w Polsce dwa spośród trzech najpopularniejszych formatów muzycznych na świecie - AC i Oldies. Robiliśmy radio CHR, Rock i z muzyką klasyczną. Krótko mówiąc: mamy duże doświadczenie. Ale wiele z naszych projektów nie mogło się rozwinąć w eterze z powodu ograniczeń koncesyjnych. Internet jest wolny od takich barier. Serwis Tuba.fm to oferta 10 kanałów muzycznych zestawionych tak, żeby prawie każdy słuchacz znalazł wśród nich swój ulubiony. Niektóre kanały odkrywają nowe smaki naszych stacji znanych z eteru, inne to zupełna nowość w naszej ofercie programowej. Poprzez interaktywny mechanizm głosowania na piosenki słuchacze mają wpływ na kształt playlisty każdego kanału. Zatem różnorodność i interaktywność to te najważniejsze cechy serwisu Tuba.fm, które będziemy rozwijać.

W tym roku Tok FM zwiększył udział w rynku słuchalności i przychody ze sprzedaży o 38 proc. Jak wygląda strategia rozwoju tej stacji i czy jest możliwe przyciągnięcie jeszcze więcej łże-elit i wykształciuchów?
Tok FM na pewno może mieć jeszcze więcej słuchaczy. Rzeczywiście, badania pokazują, że nasze radio najchętniej wybierają osoby wykształcone i dobrze zarabiające. Ale Tok FM jest radiem dla wszystkich zainteresowanych światem, w którym żyją. A oprócz informacji i publicystyki politycznej, ekonomicznej i kulturalnej mamy w programie sporo audycji poradnikowych, hobbystycznych i rozrywkowych, które słuchacze bardzo lubią.

Roxy FM od pewnego czasu prowadzi kampanię "Radio w Twoich Rękach", w której słuchacze mają wpływ na playlistę rozgłośni. W jakim kierunku zmierza dzisiejsze radio?
Radio zawsze było interaktywnym medium. Obecnie, dzięki nowym technologiom, możemy tę interaktywność pogłębiać do niespotykanego poziomu - niemalże oddać słuchaczom kontrolę nad programowaniem muzyki. Co dalej? Dzisiaj jeszcze programowanie radia komercyjnego polega na tym, żeby przez większość czasu dawać większości słuchaczy to, czego chcą. Ale oni uczą się w internecie dostawać dokładnie to, czego chcą i to dokładnie wtedy, gdy mają na to ochotę. Radio będzie musiało temu oczekiwaniu sprostać. Akcja "Roxy Rewolucja - Radio w Twoich Rękach" jest pierwszym krokiem w tym kierunku.

Podobno GRA przymierza się do uruchomienia oddzielnej anteny o tematyce sportowej. Zamierzacie zwiększyć ofertę sportową na Waszych dotychczasowych antenach?
Wszystkie zmiany, jakie wprowadzamy w naszych stacjach, mają na celu jeszcze lepsze dopasowanie ich programu do oczekiwań odbiorców. Nie komentujemy pogłosek o naszych planach - wolimy pokazywać efekty naszej pracy.

Rozmawiał: Łukasz Kłosowski

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Bartosz Hojka

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
kasza
Bartosz Hojka, świetny człowiek! Szczery, zaangażowany!
8 9
odpowiedź