Bauer kupuje od Edipresse „Przyjaciółkę”, „Panią Domu” i „Poradnik Domowy”

Wydawnictwo Bauer przejmuje od Edipresse Polska dwutygodniki „Przyjaciółka” i „Pani Domu” oraz miesięcznik „Poradnik Domowy”. Tym samym Edipresse wycofuje się z segmentu magazynów poradnikowych.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W komunikacie przekazanym portalowi Wirtualnemedia.pl poinformowano, że wszystkie osoby pracujące w redakcjach oraz przy promocji i sprzedaży oferty reklamowej „Przyjaciółki”, „Pani Domu” i „Poradnika Domowego” otrzymały oferty zatrudnienia w Wydawnictwie Bauer. Te, które je przyjmą, zaczną pracę w nowej firmie w najbliższy poniedziałek.

Numery trzynaste w br. dwutygodników „Przyjaciółka” i „Pani Domu” oraz ósmy numer „Poradnika Domowego” będą ostatnimi wydanymi przez Edipresse Polska.

Firmy nie podały wartości zawartej transakcji.

„Poradnik Domowy” został przejęty przez Edipresse Polska od Agory wiosną 2013 roku za 11,5 mln zł. Jednocześnie Edipresse sprzedało Agorze za 3 mln zł miesięcznik „Dom & Wnętrze”.

Edipresse: sprzedane pisma mają ograniczony potencjał w internecie

Dlaczego Edipresse Polska zdecydowało się sprzedać te trzy tytuły? - Mając na względzie szybko rosnącą skalę działalności internetowej naszej firmy oraz ogólne trendy rynkowe, Edipresse Polska chce strategicznie skoncentrować się na dalszym rozwoju digitalowego portfolio dla kobiet oraz na budowaniu nowych źródeł przychodów w obszarach e-commerce i marketplace w oparciu o swoje najsilniejsze i zdigitalizowane brandy m.in. Wizaż, Polki, Viva, Party, Flesz, Uroda Życia, Mamo to ja oraz Niania - wylicza Alicja Modzelewska-Warec, dyrektor generalna firmy.

- Dlatego też spółka podjęła decyzję o sprzedaży tytułów poradnikowych, które mają dla nas ograniczony potencjał w tym zakresie - dodała.

Z końcem ub.r. Edipresse Polska zrezygnowało z dalszego wydawania miesięcznika „Be Active. Dietetyka & fitness”. Prawa do tytułu przejęła jego redaktor naczelna i ambasadorka marketingowa Ewa Chodakowska, na razie magazyn nie wrócił do sprzedaży.

Po sprzedaży trzech magazynów poradnikowych portfolio prasowe Edipresse Polska dla kobiet będzie składać się z siedmiu tytułów: luksusowych pism „Viva!”, „Viva! Moda” i „Uroda Życia”, magazynów people „Party” i „Flesz” oraz parentingowych „Mamo, to ja” i „Twoje Dziecko”. Firma wydaje też m.in. trzynaście pism typu true stories, właśnie wprowadza na rynek miesięcznik „Będzie Dobrze”.

W 2017 roku firma zanotowała spadek skonsolidowanych wpływów netto ze sprzedaży o 3,3 proc. do 163 mln zł oraz 7,45 mln zł zysku netto (wobec 2,35 mln z zysku rok wcześniej). Osiągnęła 114,4 mln zł przychodów ze sprzedaży prasy i reklam oraz 48,6 mln zł z innych źródeł (m.in. sprzedaży książek). Nie ma jeszcze sprawozdań finansowych Edipresse za ub.r.

Bauer: prasa drukowana nadal trzyma się świetnie

- Cieszy nas wzbogacenie naszego portfolio poradnikowego o kolejne zyskowne i cieszące się dobrą pozycją rynkową tytuły. Dzięki konsekwentnym i przemyślanym inwestycjom w nasze tytuły prasowe, w tym w poradniki, udaje się nam utrzymać pozycję największego wydawcy magazynów, udowadniając, że prasa drukowana w Polsce nadal trzyma się świetnie - komentuje ogłoszoną właśnie transakcję Tomasz Namysł, prezes Wydawnictwa Bauer.

- Staramy się także dbać w sposób szczególny o magazyny z wieloletnią tradycją, jak „Kobieta i Życie”, czy „Pani”. Teraz do tego grona dołącza także „Przyjaciółka” - zauważa.

Bauer wydaje obecnie cztery miesięczniki poradnikowe, dwa dwutygodniki i jeden tygodnik oraz wiele wydań specjalnych.

Ogółem firma wydaje ok. 50 tytułów prasowych, także magazyny luksusowe, motoryzacyjne, kulinarne i telewizyjne. W 2017 roku do ZKDP zgłoszonych było 49 pism Wydawnictwa Bauer, ich łączna sprzedaż wyniosła 238,35 mln zł, o 0,45 proc. mniej niż rok wcześniej.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Magdalena Ogórek chwali się ukończeniem muzeum. "Dwa razy trafiłam do szpitala"

Magdalena Ogórek chwali się ukończeniem muzeum. "Dwa razy trafiłam do szpitala"