SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Bauer kupuje od Edipresse „Przyjaciółkę”, „Panią Domu” i „Poradnik Domowy”

Wydawnictwo Bauer przejmuje od Edipresse Polska dwutygodniki „Przyjaciółka” i „Pani Domu” oraz miesięcznik „Poradnik Domowy”. Tym samym Edipresse wycofuje się z segmentu magazynów poradnikowych.

Article

W komunikacie przekazanym portalowi Wirtualnemedia.pl poinformowano, że wszystkie osoby pracujące w redakcjach oraz przy promocji i sprzedaży oferty reklamowej „Przyjaciółki”, „Pani Domu” i „Poradnika Domowego” otrzymały oferty zatrudnienia w Wydawnictwie Bauer. Te, które je przyjmą, zaczną pracę w nowej firmie w najbliższy poniedziałek.

Numery trzynaste w br. dwutygodników „Przyjaciółka” i „Pani Domu” oraz ósmy numer „Poradnika Domowego” będą ostatnimi wydanymi przez Edipresse Polska.

Firmy nie podały wartości zawartej transakcji.

Według danych ZKPD w lutym br. średnia sprzedaż ogółem „Przyjaciółki” wynosiła 212 611 egz. (35,2 proc. więcej niż rok wcześniej, a „Pani Domu” - 66 838 egz. (po wzroście o 23 proc. w skali roku). Natomiast w całym pierwszym kwartale br. średnia sprzedaż ogółem „Poradnika Domowego” to 158 640 egz. (6 proc. więcej niż rok wcześniej).

„Poradnik Domowy” został przejęty przez Edipresse Polska od Agory wiosną 2013 roku za 11,5 mln zł. Jednocześnie Edipresse sprzedało Agorze za 3 mln zł miesięcznik „Dom & Wnętrze”.

Edipresse: sprzedane pisma mają ograniczony potencjał w internecie

Dlaczego Edipresse Polska zdecydowało się sprzedać te trzy tytuły? - Mając na względzie szybko rosnącą skalę działalności internetowej naszej firmy oraz ogólne trendy rynkowe, Edipresse Polska chce strategicznie skoncentrować się na dalszym rozwoju digitalowego portfolio dla kobiet oraz na budowaniu nowych źródeł przychodów w obszarach e-commerce i marketplace w oparciu o swoje najsilniejsze i zdigitalizowane brandy m.in. Wizaż, Polki, Viva, Party, Flesz, Uroda Życia, Mamo to ja oraz Niania - wylicza Alicja Modzelewska-Warec, dyrektor generalna firmy.

- Dlatego też spółka podjęła decyzję o sprzedaży tytułów poradnikowych, które mają dla nas ograniczony potencjał w tym zakresie - dodała.

Z końcem ub.r. Edipresse Polska zrezygnowało z dalszego wydawania miesięcznika „Be Active. Dietetyka & fitness”. Prawa do tytułu przejęła jego redaktor naczelna i ambasadorka marketingowa Ewa Chodakowska, na razie magazyn nie wrócił do sprzedaży.

Po sprzedaży trzech magazynów poradnikowych portfolio prasowe Edipresse Polska dla kobiet będzie składać się z siedmiu tytułów: luksusowych pism „Viva!”, „Viva! Moda” i „Uroda Życia”, magazynów people „Party” i „Flesz” oraz parentingowych „Mamo, to ja” i „Twoje Dziecko”. Firma wydaje też m.in. trzynaście pism typu true stories, właśnie wprowadza na rynek miesięcznik „Będzie Dobrze”.

W 2017 roku firma zanotowała spadek skonsolidowanych wpływów netto ze sprzedaży o 3,3 proc. do 163 mln zł oraz 7,45 mln zł zysku netto (wobec 2,35 mln z zysku rok wcześniej). Osiągnęła 114,4 mln zł przychodów ze sprzedaży prasy i reklam oraz 48,6 mln zł z innych źródeł (m.in. sprzedaży książek). Nie ma jeszcze sprawozdań finansowych Edipresse za ub.r.

Bauer: prasa drukowana nadal trzyma się świetnie

- Cieszy nas wzbogacenie naszego portfolio poradnikowego o kolejne zyskowne i cieszące się dobrą pozycją rynkową tytuły. Dzięki konsekwentnym i przemyślanym inwestycjom w nasze tytuły prasowe, w tym w poradniki, udaje się nam utrzymać pozycję największego wydawcy magazynów, udowadniając, że prasa drukowana w Polsce nadal trzyma się świetnie - komentuje ogłoszoną właśnie transakcję Tomasz Namysł, prezes Wydawnictwa Bauer.

- Staramy się także dbać w sposób szczególny o magazyny z wieloletnią tradycją, jak „Kobieta i Życie”, czy „Pani”. Teraz do tego grona dołącza także „Przyjaciółka” - zauważa.

Bauer wydaje obecnie cztery miesięczniki poradnikowe, dwa dwutygodniki i jeden tygodnik oraz wiele wydań specjalnych.

Ogółem firma wydaje ok. 50 tytułów prasowych, także magazyny luksusowe, motoryzacyjne, kulinarne i telewizyjne. W 2017 roku do ZKDP zgłoszonych było 49 pism Wydawnictwa Bauer, ich łączna sprzedaż wyniosła 238,35 mln zł, o 0,45 proc. mniej niż rok wcześniej.

W 2017 roku Wydawnictwo Bauer osiągnęło 495 mln zł wpływów (po wzroście w skali roku o 3,1 proc.) i 119,81 mln zł zysku netto (wobec 109,03 mln zł w 2016 roku).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Bauer kupuje od Edipresse „Przyjaciółkę”, „Panią Domu” i „Poradnik Domowy”

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
marketer
ale jaja
24 0
odpowiedź
User
Fan
Przecie to jedyne tytuly ktore zarabialy na siebie
21 2
odpowiedź
User
hehe
i panie będą miały "przyjaciółkę uchodźcy", "panią domu uchodźcy" i "poradnik domowy uchodźcy". Uchodźcy już załatwili twój styl i dalej niemaszkowe tuzy to wałkują.
12 17
odpowiedź
User
Media Ekspert
Rozumiem Edipresse, Bauera nie rozumiem 😹😹😹
11 6
odpowiedź
User
a
Przecie to jedyne tytuly ktore zarabialy na siebie


i dobrze. Pozbędziemy się edipresse. Zła wiadomośc tylko, że bauer będzie prać mózgi większej ilości mariolek i grażyn....
15 5
odpowiedź