SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

BBC chce zwiększyć zyski BBC Studios z działalności komercyjnej

Tim Davie, dyrektor generalny BBC poinformował, że nowym priorytetem nadawcy będzie zwiększenie dochodów komercyjnych, ale też skupianie się na bezstronności, poruszających i aktualnych treściach oraz skuteczniejsze wykorzystywanie możliwości jakie daje internet.

fot. Shutterstock.com Article

Z nowych planów na rozwój firmy, przedstawionych przez nadawcę wynika, że chce on zwiększyć dochód z działalności komercyjnej, ale także: „modernizacja BBC i przedstawienie lepszej jakościowo oferty każdemu płatnikowi abonamentu telewizyjnego”. Priorytetem ma być również zobowiązanie do bezstronności, skupienie się na poruszających i aktualnych treściach, a także wykorzystanie możliwości, jakie daje internet.

- Aktywnie zwiększamy przychody komercyjne dzięki ambitnym planom biznesowym dotyczącym wysokiej jakości programów, niezbędnego finansowania i przyciągnięcia międzynarodowej widowni.  Działalność komercyjna BBC stanie się w przyszłości jeszcze ważniejsza, ponieważ poszerzamy filary komercyjne o nowe obszary, takie jak produkcje dla dzieci, i - pomimo niełatwej sytuacji na rynku - staramy się osiągnąć jak najwyższy zwrot ze wszystkich naszych aktywów. Zwiększa to wartość oferowaną płatnikom abonamentu telewizyjnego i pobudza szeroko rozumianą kreatywność – komentuje plany rozwoju Tim Davie.
 
Działalność komercyjna BBC obecnie obejmuje produkcję, kanały i usługi cyfrowe oraz sprzedaż treści.

BBC Children's Production i BBC Global News będą częścią BBC Studios

BBC ogłosiło, że BBC Children's Production (odpowiedzialne za produkcje dla dzieci) m.in.  „Blue Peter”, „JoJo & Gran Gran”, „My Mum Tracy Beaker”, „Something Special”, „Crackerjack” oraz „Ferne and Rory” od kwietnia 2022 roku będzie częścią BBC Studios.
 
Dzięki wchłonięciu BBC Children’s Production do BBC Studios ma to umożliwić współpracę zespołów producenckich oraz marketingowych, by można było wspólnie budować globalne marki dla nadawców i platform, co ma zapewnić lepszy zwrot z inwestycji w programy.
 - Przeniesienie produkcji dziecięcych do BBC Studios będzie stanowić gwarancję ich jakości w ramach producenta operującego na dużą skalę, a także umożliwi dalsze tworzenie światowej klasy treści w ramach usług publicznych dla naszych odbiorców w Wielkiej Brytanii oraz zwiększenie ich potencjału na szerszym rynku światowym – uważa Patricia Hidalgo Reina, dyrektor BBC Children's & Education.
 
Dodatkowo, już od kwietnia br. wewnętrzny zespół produkcyjny BBC Three, twórcy komediowego show „Hot Property” z Yungiem Filly'm wejdzie w skład BBC Studios.
 
BBC Studios przejmie również odpowiedzialność za zarządzanie komercyjne BBC Global News Ltd (GNL), dzięki czemu wszystkie międzynarodowe działania komercyjne będą prowadzone pod jednym kierownictwem. Ten ruch ma z kolei ułatwić przygotowanie kompleksowej oferty informacyjnej dla widzów na całym świecie. Kontrola redakcyjna i obsługa kanału BBC World News zostaną przeniesione do działu wiadomości publicznych, a jego międzynarodową reklamę i dystrybucję zapewni GNL. Zmiany nastąpią w tym roku.

Celem zysk rzędu 1,5 mld funtów

W 2019/20 roku zyski BBC Studios, spółki zależnej BBC, która zajmuje się działalnością komercyjną wyniosły 276 milionów funtów.

W perspektywie najbliższych pięciu lat BBC Studios chce osiągać zyski w wysokości 1,2 mld funtów do roku 2021/22, co stanowiłoby wzrost o 18 proc. w stosunku do poprzednich pięciu lat.

Natomiast od w ciągu kolejnych pięciu lat – licząc od 2022/2023 roku – chce zwiększyć zysk o kolejne 30 proc. i osiągnąć wynik 1,5 mld funtów.

Rozszerzenie działalności o usługi cyfrowe

Jednocześnie BBC Studios chce wypracowywać także nowe źródła przychodów – m.in. z usługa cyfrowych opartych na brytyjskich treściach. Chodzi tu zarówno o materiały audio, jak i same informacje.

Plany biznesowe obejmują również dalszą ekspansję BritBox International JV na 25 rynkach oraz nowego serwisu streamingowego BBC Select, poświęcony kulturze, polityce i ideom, który został udostępniony w ubiegłym miesiącu w USA i Kanadzie.

BBC Studios jest komercyjnym ramieniem BBC Group. Powstało w kwietniu 2018 roku, w wyniku połączenia BBC Studios i BBC Worldwide integrując produkcję programów, sprzedaż i dystrybucję w ramach jednego podmiotu.

BBC Studios odnotowało wzrost przychodów o 6 proc. w skali roku, a EBITDA o 31 proc. rocznie w latach 2017/18 - 2019/20. 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: BBC chce zwiększyć zyski BBC Studios z działalności komercyjnej

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl