BBC przyznaje się do pomyłki

Telewizja BBC przyznała, że widzowie proszeni o dzwonienie do programu nie mieli szansy w nim wystąpić.

BBC - km
BBC - km
Udostępnij artykuł:

10 lutego James Martin – prowadzący na żywo program „Saturday Kitchen” w stacji BBC One – poinformował, że widzowie mogą dzwonić, aby wystąpić w show w następnym tygodniu. Jak się jednak okazało, następny odcinek był kręcony kilka minut po programie na żywo.

Rzecznik prasowy BBC poinformował, że była to zwykła pomyłka, a zyski z połączeń telefonicznych przekazano na cele charytatywne. Sprawą zajęła się ICSTIS (Independent Commission for the Supervision of Standards of Telephone Information Services) – niezależna komisja zajmująca się m.in. regulacją rynku numerów o podwyższonej płatności.

Podobny przypadek miał miejsce 17 lutego, gdy we wcześniej nagranym programie poinformowano telewidzów, że mogą dzwonić z pytaniami do gości w studiu.

„BBC zawsze powtarzało producentom tego programu, że wcześniej nagrane materiały nie mogą być prezentowane jako relacje na żywo. Zauważyliśmy, że słowa zapraszające widzów do kontaktowania się z programem były w kilku przypadkach niejasne, co świadczyło o tym, że program był nagrany wcześniej. Aby zapobiec jakimkolwiek przyszłym nieporozumieniom BBC zdecydowało, że od teraz ‘Saturday Kitchen’ będzie zawsze nadawane na żywo” – powiedział rzecznik prasowy telewizji.

„Gromadzimy informacje w celu sprawdzenia, czy konieczne jest wszczęcie pełnego dochodzenia w tej sprawie. Oczywiście zarzut, że pogram zachęcał odbiorców do dzwonienia pod fałszywym pretekstem, jest bardzo poważny” – powiedział rzecznik prasowy ICSTIS.

BBC - km
Autor artykułu:
BBC - km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały