BCC apeluje o pilne zakończenie strajku pocztowców

Business Centre Club (BCC) zaapelował we wtorek do ministrówinfrastruktury i gospodarki oraz do kierownictwa Poczty o pilnepodjęcie działań zmierzających do zakończenia strajku pocztowców.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Zdaniem BCC, strajk paraliżuje firmy.

"Nie wiadomo, czy w sprawie zakończenia strajku rząd prowadzijakiekolwiek działania. Niezależnie od trudności w realizacjizapewne częściowo słusznych postulatów pracowników - rząd musi sięsprawą zająć pilnie i jak najszybciej znaleźć rozwiązanie" - piszeBCC w swoim stanowisku.

Zdaniem organizacji pracodawców, "każdy kolejny dzień protestuoznacza wymierne, coraz dotkliwsze straty dla firm. Na doręczenieczekają m.in. faktury i rachunki. ZUS nie doręczy emerytur irent".

"Udrożnienie systemu doręczeń lekkich przesyłek jest niezbędnedla prawidłowego funkcjonowania państwa zarówno w jego wymiarzespołecznym, jak i gospodarczym" - podkreślono.

Dla części firm, które np. prowadzą sprzedaż wysyłkową, strajkoznacza paraliż działalności - dane sprzedaży takich firm wostatnim tygodniu pokazują spadek o ponad 60 proc. - podano.

"Dla samej poczty strajk także oznacza straty rzędu kilkumilionów złotych dziennie, które oczywiście będziemy musieliwszyscy pokryć z podatków" - twierdzi organizacja pracodawców.

W całej Polsce we wtorek strajkuje 4,4 tys. pracowników PocztyPolskiej - podali przedstawiciele firmy. Związkowcy szacują, że wproteście bierze udział ok. 12 tys. osób, czyli ok. tysiąc więcejniż dzień wcześniej.

Według związkowców, we wtorek największe rozmiary protestprzybiera w Warszawie, Gdańsku, Krakowie i Łodzi. Najmniej zakłóceńw pracy Poczty jest natomiast w Białymstoku, Poznaniu iKatowicach.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu