SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Będzie mniej wakacyjnych eventów

Spowolnienie gospodarcze wpłynie na zmniejszenie ilości letnicheventów. Sylwia Matwiejczyk - dyrektor zarządzająca firmy Defactoprzewiduje, że liczba różnego rodzaju wydarzeń może się zmniejszyćnawet o 1/3.

Będzie mniej wakacyjnych eventów

- W dobie rozbuchanego medialnie kryzysu, marki, któredotychczas były w okresie wakacji widoczne m.in. w miejscowościachnadmorskich będą również obecne, ale w innej formie dotarcia doodbiorcy, bardziej mierzalnej i rokującej na większą stopę zwrotu -twierdzi Marta Szadowiak, kierująca działem PR i Media MarketinguKombinatu Artystycznego - Agencja Strategii Eventowych.

Jej zdaniem to właśnie dlatego firmy kładą szczególny nacisk nadziałania bezpośrednie, event i field marketing; na uchwyceniekonsumenta w najlepszym z możliwych momentów i wywołanie możliwiejak najszybszej akcji zakupowej. - Załamanie gospodarcze ostatnichmiesięcy pokazało też, że niedoceniany do tej pory marketingwydarzeń czy szerzej BTL są bardzo skutecznymi narzędziamikomunikacji zwłaszcza w sytuacji ograniczeń budżetowych - twierdziSzadowiak.

Jak wynika z obserwacji firm organizujących eventy znaczna częśćimprez została przeniesiona z wakacji na późniejsze miesiące. -Wtedy tak naprawdę okaże się, czy w ciągu pierwszego półrocza udałosię osiągnąć zakładane cele marketingowe - mówi portalowiWirtualnemedia.pl Sylwia Matwiejczyk. Dodaje, że dotychczas dużączęść eventów letnich stanowiły pikniki pracownicze, opłacaneczęsto z budżetów socjalnych, które nie zostały tak ograniczone jakbudżety marketingowe. Organizatorzy imprez przyznają, żeorganizacja tegorocznych wydarzeń będzie wymagała od nichszczególnej staranności, gdyż klienci i uczestnicy będą mięlijeszcze wyższe oczekiwania.

Klienci, czyli uczestniczy, mają coraz większe wymagania,oczekują stale lepszej jakości. Choć bessa dotyka wielu dziedzin,my musimy poprzeczkę postawić sobie jeszcze wyżej niż podczaspoprzednich edycji - tłumaczy dyrektor generalny poznańskiejagencji reklamowej Aspe Mateusz Błaszczyk.

Ci marketerzy, którzy dotychczas tylko obserwowali rynek, bojącsię podejmować zobowiązań i planować plenerowych wydarzeń terazmogą mieć z tym poważne problemy. Przede wszystkim ze względu nazarezerwowane terminy celebrytów, powierzchni outdoorowych, a takżemiejsc hotelowych czy podwykonawców dysponujących infrastrukturąeventową.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Będzie mniej wakacyjnych eventów

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl