SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Berg Insight: w 2011 r. sprzedano 33 mln PND

Globalna sprzedaż urządzeń PND (Personal Navigation Device) zmalała w 2011 roku do około 33 milionów sztuk.

Tak wynika z danych firmy analitycznej Berg Insight, która odnotowuje, że na rynkach rozwiniętych, gdzie penetracja PND już jest wysoka, urządzenia te dodatkowo tracą ze względu na rosnącą konkurencję ze strony smartfonów i tanich systemów nawigacji wbudowanych w deskę rozdzielczą samochodu.

Co prawda sprzedaż PND ma rosnąć m.in. w Brazylii, Chinach, Indiach i Rosji, ale nie zrekompensuje to spadków w Europie i Ameryce Północnej. W efekcie globalna sprzedaż PND spadnie w 2016 roku do około 23 milionów sztuk.

Berg Insight szacuje jednocześnie, że w ubiegłym roku globalna liczba subskrybentów aplikacji i usług "turn-by-turn" dostępnych w telefonach komórkowych wzrosła dwukrotnie, do 130 milionów. Do roku 2016 liczba takich użytkowników ma rosnąć rocznie średnio o 21,9 proc. i osiągnąć wówczas poziom 340 milionów.

Dołącz do dyskusji: Berg Insight: w 2011 r. sprzedano 33 mln PND

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl