SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Bank Gospodarstwa Krajowego do obsługi reklamowej wybrał Red8 Advertising. bringMore się odwołuje, zarzuca konflikt interesów

Bank Gospodarstwa Krajowego w przetargu na kompleksową obsługę reklamową wybrał Red8 Advertising. Agencja .bringMore wniosła odwołanie od rozstrzygnięcia wskazując na konflikt interesów członków komisji przetargowej, którzy wcześniej z agencją Red8 współpracowali w strukturze Orlenu - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.

Article

W przetargu BGK na obsługę reklamową wpłynęło sześć ofert. Złożyły je: bringMore Advertising (z ceną 997,9 tys. zł), OS3 (774,8 tys. zł), Fabryka Komunikacji Społecznej (639,1 tys. zł), Aplan Media (373,,9 tys. zł), Red8 Advertising (1,47 mln zł)i BERM (215,6 tys.zł).

BGK rozstrzygając przetarg, najwyżej ocenił ofertę agencji Red8 Advertising i wybrał ją do współpracy.

5 mln zł w budżecie

Wybrana w przetargu agencja zajmie się kompleksową obsługą przy tworzeniu strategii reklamowych offline i online dla Banku Gospodarstwa Krajowego oraz poszczególnych programów i projektów finansowanych ze środków unijnych i krajowych, o charakterze pro-sprzedażowym, wizerunkowym, informacyjnym, edukacyjnym. Będzie odpowiadać za kompleksową obsługę ATL, BTL oraz digital, a także inne działania.

BGK podzielił przedmiot przetargu na zamówienie podstawowe oraz zamówienie objęte prawem opcji. Zamówienie podstawowe obejmuje współpracę w okresie 12 miesięcy od dnia zawarcia lub do wyczerpania środków. Wynagrodzenie agencji nie może przekroczyć 2 mln zł netto (bez VAT). Zamówienie objęte prawem opcji oznacza możliwość przedłużenia umowy na kolejne 12 miesięcy (po upływie okresu 12 miesięcy do czasu wyczerpania budżetu objętego przedmiotową umową) oraz możliwość zlecenia agencji zamówień na maksymalną kwotę 3 mln zł netto.

bringMore chce unieważnienia wyboru Red8

Odwołanie od rozstrzygnięcia przetargu do prezesa Krajowej Izby Odwoławczej wniosła agencja bringMore Advertising.

Zarzuciła BGK ocenę ofert z rażącym naruszeniem postanowień SWZ, m.in. nieprawidłowy skład komisji przetargowej, dopuszczenie do czynności oceny ofert osoby nieuprawnionej, nieprawidłowości w zakresie wyliczenia ilości punktów przyznanych agencji bringMore Advertising oraz Red8 Advertising.

Agencja w odwołaniu do KIO domaga się m.in. unieważnienia czynności wyboru najkorzystniejszej oferty, powtórzenia oceny ofert i ponownego wyboru najkorzystniejszej oferty. Wskazała, że po stronie jednego członka komisji przetargowej Pawła Orlika oraz biegłego Oskara Derycha  oraz po stronie innej osoby wykonującej czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia Jarosława Skorupy wystąpiła przesłanka do wyłączenia ze względu na konflikt interesów.

Podkreślono, że osoby te pozostają z wybraną agencją Red8 Advertising „w takim związku faktycznym, że istnieje uzasadniona wątpliwość co do ich bezstronności lub niezależności w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia ze względu na posiadanie bezpośredniego lub pośredniego interesu finansowego, ekonomicznego lub osobistego w określonym rozstrzygnięciu tego postępowani”.

Związki członków komisji z Red8

BringMore podkreśla, że Paweł Orlik był od kwietnia 2019 do kwietnia 2020 roku zatrudniony w Orlenie jako advertising and promotion director, a  Oskar Derych jest od grudnia 2019 roku zatrudniony w PKN Orlen, obecnie na stanowisku head of the strategy & economic Promotion Department. W tym okresie, tj. od 2019 do 2020 roku największe kampanie reklamowe dla PKN Orlen przeprowadzała agencja Red8 Advertising.

Zdaniem bringMore Advertising oznacza to, że zarówno Paweł Orlik, jak Oskar Derych współpracowali z Red8 Advertising i z racji relacji zawodowo-osobistych winni podlegać wyłączeniu z czynności w przedmiotowym postępowaniu.

Wskazano ponadto, że także Jarosław Skorupa,obecny dyrektor marketingu BGK, był wcześniej (od lutego 2019 roku) szefem marketingu PKN Orlen, i w tym okresie kampanie tej paliwowej spółki realizowała agencja Red8 Advertising.

Poproszone o komentarz w tej sprawie biuro prasowe BGK w dniu wczorajszym nie odpowiedziało na nasze pytania.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Bank Gospodarstwa Krajowego do obsługi reklamowej wybrał Red8 Advertising. bringMore się odwołuje, zarzuca konflikt interesów

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
HopeNot
Katotaliban z Fratrii trzyma się mocno - trzeba doić póki można
3 2
odpowiedź
User
Kac
warto prześledzić wszystkie przetargi RED8 od 2015... takie sukcesy w SSP a wcześniej w BZ WBK. Interesujące :)
1 2
odpowiedź
User
lol
No tak, BGK bardzo potrzebuje reklamy.
1 1
odpowiedź