SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

W Biedronce pojawiły się kolejne tytuły prasowe, m.in. „Fakt”, „Newsweek”, „Polityka” i „Sieci”. Dostarcza je Ruch

W wybranych sklepach Biedronka (należą do Jeronimo Martins Polska) pojawiły się stojaki z prasą opatrzone hasłem „Tu kupisz najlepsze tytuły prasowe”. Wśród tych tytułów są m.in. „Fakt”, „Polityka”, „Angora”, „Twoje Imperium”, „Rewia” i „Sieci”.

fot. materiały prasoweArticle

Stojak z prasą ulokowany jest w pobliżu kas i może pomieścić kilkanaście tytułów. Każdy z umieszczonych na nim pism czy gazet ma na nim duże, widoczne logo. Z dzienników znajdziemy tam „Fakt” i „Super Express”, z tygodników opinii: „Newsweek Polska”, „Politykę” i „Sieci”. Z pism adresowanych do kobiet dominują głównie te wydawane przez Wydawnictwo Bauer, m.in. „Rewia”, „Twoje Imperium”, „Chwila dla Ciebie”, „Życie na gorąco” i „Party” (to ostatnie wydaje Edipresse Polska). W Biedronce sprzedawane są również „Angora”, „Tele Tydzień”, „To&owo” oraz „Auto Świat”.

Z informacji, do których udało nam się dotrzeć wynika, że prasę do sklepów Biedronka dostarcza Ruch i to ta spółka odpowiada za dobór tytułów, które do sprzedaży trafiły. Próbowaliśmy ustalić w tej firmie, jakie były kryteria ich wyboru oraz dlaczego nie ma wśród nich np. magazynów innych wydawców, np. Agory.

Joanna Dzwonkowska, rzecznik prasowa Ruchu, nie wypowiada się o tym. - Ruch SA nie udziela komentarzy na temat warunków współpracy z naszymi partnerami handlowymi. Wynika to również z wiążącej nas poufności przewidzianej w umowach zawartych z naszymi partnerami - przekazała jedynie.

Z kolei biuro prasowe JMP Polska poinformowało Wirtualnemedia.pl, że w stałej ofercie sieci sklepów Biedronka na terenie całego kraju są dostępne następujące tytuły prasowe: „Kropka TV”, „Moje smaki życia” oraz „Mój pies i kot”.

- W trosce o zadowolenie naszych klientów stale pracujemy jednak nad rozwojem oferty dostępnej w sieci naszych sklepów. W ramach tego działania prowadzimy różnego rodzaju testy zainteresowania klientów nowymi produktami, także dotyczące rozszerzenia oferty tytułów prasowych. W jej ramach klienci 60 wybranych sklepów Biedronka w jednym z regionów mogą zakupić wybrane czasopisma ze specjalnego ekspozytora. Przy wyborze tytułów prasowych wspomógł nas ich dostawca. Decyzje dotyczące ewentualnego rozszerzenia lub rezygnacji z tej oferty podejmiemy po zakończeniu fazy testów - przekazała w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Maria Szymankiewicz, specjalista ds. relacji zewnętrznych w dziale spraw korporacyjnych JMP Polska.

Przypomnijmy, że w lipcu ub.r. w sklepach Biedronka pojawiły się trzy tytuły Wydawnictwa Bauer: tygodniki „Tele Tydzień” i „Życie na gorąco” oraz miesięcznik „Świat Kobiety”.

Wtedy biuro prasowe Jeronimo Martins Polska przekazało serwisowi Wirtualnemedia.pl., że sprzedaż tych tytułów prowadzona jest testowo i trudno określić, czy będzie rozszerzana. Przez pierwsze miesiące w tych sklepach sieci, gdzie były sprzedawane te trzy tytuły, nie było w ofercie „Kropki TV”. Zmieniło się to dwa-trzy tygodnie temu - magazyn znów pojawił się w sprzedaży, obok „Tele Tygodnia”.

Na koniec ub.r. w całym kraju działało 2,8 tys. sklepów Biedronka. W ub.r. wartość sprzedaży w nich wzrosła w skali roku o 10,4 proc., a bez uwzględnienia nowo otwartych sklepów - 8,6 proc.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: W Biedronce pojawiły się kolejne tytuły prasowe, m.in. „Fakt”, „Newsweek”, „Polityka” i „Sieci”. Dostarcza je Ruch

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
aZaliż
Pamiętam doskonale ten program pilotażowy - kasjerki musiały każdego klienta pytać czy chce gazetę.
odpowiedź
User
Argo
Może dzięki temu ludzie będą więcej czytać.
odpowiedź
User
Ekspert
Prasa umiera a Biedronka testuje umierająca kategorie?
Poza tym obok wielu biedronek są kioski wiec będzie kanibalizacja
Chyba ani w biedronce ani w ruchu nikt nie przemyślał pomysłu
odpowiedź
User
Znawca
Dla mnie jest dziwne ze Biedronka wciąż inwestuje w takie tytuły Jak Kropka TV, Moje Smaki Zycia, do których podejrzewam ze mocno dokłada. Czemu z nich nie rezygnuje wprowadzając całkowity outsorsing, gdzie ponosi mniejsze ryzyko kosztów
odpowiedź
User
upadek prasy
No to mamy podane jak na tacy, iż prasa już totalnie pada :P
Prasa w dyskontach i to jakie tytuły :D
Co jak co, ale klienci dyskontów zdecydowanie nie sięgają po prasę, no może po gazetki dyskontowe, ale tylko po to aby sprawdzić kiedy będą promocyjne gatki, parówki czy inne mrożonki :D
Jeszcze nie tak dawno do niemal całej prasy dokładano płyty, jakieś albumu, jakieś czapeczki, grzebyki i inne fiki-miki, teraz do każdej bułki i innej rolki papieru toaletowego gazeta gratis :P
odpowiedź