SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

W Biedronce pojawiły się kolejne tytuły prasowe, m.in. „Fakt”, „Newsweek”, „Polityka” i „Sieci”. Dostarcza je Ruch

W wybranych sklepach Biedronka (należą do Jeronimo Martins Polska) pojawiły się stojaki z prasą opatrzone hasłem „Tu kupisz najlepsze tytuły prasowe”. Wśród tych tytułów są m.in. „Fakt”, „Polityka”, „Angora”, „Twoje Imperium”, „Rewia” i „Sieci”.

Article

Stojak z prasą ulokowany jest w pobliżu kas i może pomieścić kilkanaście tytułów. Każdy z umieszczonych na nim pism czy gazet ma na nim duże, widoczne logo. Z dzienników znajdziemy tam „Fakt” i „Super Express”, z tygodników opinii: „Newsweek Polska”, „Politykę” i „Sieci”. Z pism adresowanych do kobiet dominują głównie te wydawane przez Wydawnictwo Bauer, m.in. „Rewia”, „Twoje Imperium”, „Chwila dla Ciebie”, „Życie na gorąco” i „Party” (to ostatnie wydaje Edipresse Polska). W Biedronce sprzedawane są również „Angora”, „Tele Tydzień”, „To&owo” oraz „Auto Świat”.

Z informacji, do których udało nam się dotrzeć wynika, że prasę do sklepów Biedronka dostarcza Ruch i to ta spółka odpowiada za dobór tytułów, które do sprzedaży trafiły. Próbowaliśmy ustalić w tej firmie, jakie były kryteria ich wyboru oraz dlaczego nie ma wśród nich np. magazynów innych wydawców, np. Agory.

Joanna Dzwonkowska, rzecznik prasowa Ruchu, nie wypowiada się o tym. - Ruch SA nie udziela komentarzy na temat warunków współpracy z naszymi partnerami handlowymi. Wynika to również z wiążącej nas poufności przewidzianej w umowach zawartych z naszymi partnerami - przekazała jedynie.

Z kolei biuro prasowe JMP Polska poinformowało Wirtualnemedia.pl, że w stałej ofercie sieci sklepów Biedronka na terenie całego kraju są dostępne następujące tytuły prasowe: „Kropka TV”, „Moje smaki życia” oraz „Mój pies i kot”.

- W trosce o zadowolenie naszych klientów stale pracujemy jednak nad rozwojem oferty dostępnej w sieci naszych sklepów. W ramach tego działania prowadzimy różnego rodzaju testy zainteresowania klientów nowymi produktami, także dotyczące rozszerzenia oferty tytułów prasowych. W jej ramach klienci 60 wybranych sklepów Biedronka w jednym z regionów mogą zakupić wybrane czasopisma ze specjalnego ekspozytora. Przy wyborze tytułów prasowych wspomógł nas ich dostawca. Decyzje dotyczące ewentualnego rozszerzenia lub rezygnacji z tej oferty podejmiemy po zakończeniu fazy testów - przekazała w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Maria Szymankiewicz, specjalista ds. relacji zewnętrznych w dziale spraw korporacyjnych JMP Polska.

Przypomnijmy, że w lipcu ub.r. w sklepach Biedronka pojawiły się trzy tytuły Wydawnictwa Bauer: tygodniki „Tele Tydzień” i „Życie na gorąco” oraz miesięcznik „Świat Kobiety”.

Wtedy biuro prasowe Jeronimo Martins Polska przekazało serwisowi Wirtualnemedia.pl., że sprzedaż tych tytułów prowadzona jest testowo i trudno określić, czy będzie rozszerzana. Przez pierwsze miesiące w tych sklepach sieci, gdzie były sprzedawane te trzy tytuły, nie było w ofercie „Kropki TV”. Zmieniło się to dwa-trzy tygodnie temu - magazyn znów pojawił się w sprzedaży, obok „Tele Tygodnia”.

Na koniec ub.r. w całym kraju działało 2,8 tys. sklepów Biedronka. W ub.r. wartość sprzedaży w nich wzrosła w skali roku o 10,4 proc., a bez uwzględnienia nowo otwartych sklepów - 8,6 proc.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: W Biedronce pojawiły się kolejne tytuły prasowe, m.in. „Fakt”, „Newsweek”, „Polityka” i „Sieci”. Dostarcza je Ruch

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
aZaliż
Pamiętam doskonale ten program pilotażowy - kasjerki musiały każdego klienta pytać czy chce gazetę.
15 1
odpowiedź
User
Argo
Może dzięki temu ludzie będą więcej czytać.
18 3
odpowiedź
User
Ekspert
Prasa umiera a Biedronka testuje umierająca kategorie?
Poza tym obok wielu biedronek są kioski wiec będzie kanibalizacja
Chyba ani w biedronce ani w ruchu nikt nie przemyślał pomysłu
6 10
odpowiedź
User
Znawca
Dla mnie jest dziwne ze Biedronka wciąż inwestuje w takie tytuły Jak Kropka TV, Moje Smaki Zycia, do których podejrzewam ze mocno dokłada. Czemu z nich nie rezygnuje wprowadzając całkowity outsorsing, gdzie ponosi mniejsze ryzyko kosztów
7 5
odpowiedź
User
upadek prasy
No to mamy podane jak na tacy, iż prasa już totalnie pada :P
Prasa w dyskontach i to jakie tytuły :D
Co jak co, ale klienci dyskontów zdecydowanie nie sięgają po prasę, no może po gazetki dyskontowe, ale tylko po to aby sprawdzić kiedy będą promocyjne gatki, parówki czy inne mrożonki :D
Jeszcze nie tak dawno do niemal całej prasy dokładano płyty, jakieś albumu, jakieś czapeczki, grzebyki i inne fiki-miki, teraz do każdej bułki i innej rolki papieru toaletowego gazeta gratis :P
8 10
odpowiedź
User
Polak
Może dzięki temu ludzie będą więcej czytać.
Jak zaczną czytać jakiś tytułów powyżej, jak Polityka czy Newsweek, to już lepiej niech nic nie czytają. Naprawdę to będzie lepiej.
11 8
odpowiedź
User
Dustman
Może dzięki temu ludzie będą więcej czytać.
Jak zaczną czytać jakiś tytułów powyżej, jak Polityka czy Newsweek, to już lepiej niech nic nie czytają. Naprawdę to będzie lepiej.

Idźmy dalej, "Fakt" czy "Sieci" to też niezbyt ambitna lektura. Ogółem wybór jest mizerny
4 3
odpowiedź
User
aZaliż
Może dzięki temu ludzie będą więcej czytać.

Może. Ale to nie zmienia faktu, że kasjerka nie jest od wciskania towarów.
2 1
odpowiedź
User
Jaro
Jedna uwaga: “Sieci” są biuletynem propagandowym, a nie tygodnikiem opinii...
5 4
odpowiedź
User
Jaro
Może dzięki temu ludzie będą więcej czytać.
Jak zaczną czytać jakiś tytułów powyżej, jak Polityka czy Newsweek, to już lepiej niech nic nie czytają. Naprawdę to będzie lepiej.

Trudno się z tym zgodzić sadzać po twoich debilowatych wypowiedziach
2 3
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing