SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Biedronka: 2 mld zł w rozwój w 2012, nowe logo i wizualizacja sieci

Jeronimo Martins Dystrybucja, właściciel sieci Biedronka, zainwestuje ok. 2 mld zł w rozwój sieci w 2012 roku. Spółka zmienia również logo i wizualizację sieci, poinformował dyrektor ds. korporacyjnych spółki Alfred Kubczak.

"Planujemy w tym roku organiczne inwestycje w rozwój sieci (sklepy i centra dystrybucyjne) na ok. 2 mld zł. W ostatnich latach otwieraliśmy średnio 200 sklepów rocznie. Aby zrealizować nasz cel, czyli 3 tys. placówek w 2015 r., musimy przyspieszyć dynamikę otwierania nowych od 2012" - powiedział Kubczak podczas konferencji prasowej.

Ubiegły rok spółka zakończyła z 1873 sklepami. Jednocześnie w 2011 r. zainwestowała 1,3 mld zł w rozwój.

Biedronka wprowadza również zmianę logo i wizualizacji sieci. "Nasz budżet marketingowy wzrośnie w związku z tymi planami o kilkadziesiąt procent. Zwiększymy chociażby np. trzykrotnie kampanię w telewizji. Nie robimy rewolucji, ale stawiamy na podkreślenie jakości, obok niskich cen" - dodał dyrektor firmy.

Według jego słów, do końca tego roku nowa wizualizacja obejmie kilkaset sklepów. Ponadto spółka prowadzi kilka nowych projektów testowych, jak np. sklepy franszyzowe, czy przysklepowe kawiarnie.

"Szukamy przede wszystkim nowych lokalizacji na własne sklepy, ale są miejsca gdzie być może franszyza sprawdziłaby się i chcemy testować taką możliwość. Podtrzymujemy również chęć rozwoju drogerii Hebe" - dodał Kubczak.

Przychody ze sprzedaży sieci dyskontowej Biedronka wzrosły w 2010 r. o 19,5% w ujęciu złotowym, zaś w przeliczeniu na euro sieć odnotowała wzrost o 29,1% r/r do 4.807 mln euro, podał w raporcie właściciel sieci, portugalska firma Jeronimo Martins. Tym samym sprzedaż w sieci Biedronki stanowiła (w euro) 55,3% całkowitych przychodów grupy Jeronimo Martins w 2010 r. wobec 50,9% rok wcześniej.

Dołącz do dyskusji: Biedronka: 2 mld zł w rozwój w 2012, nowe logo i wizualizacja sieci

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
krytyk
może p. Kubczak poczytał by na temat franszyzy - na pewno doszedłby do wniosku, że chodziło mu o franczyzę, bądź franchising. To już któryś z kolei tekst z tym błędem, chyba, że biedronka planuje wejść w ubezpieczenia, wówczas przepraszam.
odpowiedź
User
yuti
Suuper. A próbowaliście wina z biedronki> Swietne! Polecam ;) A zeby nie zaliczyc wpadki to sprawdźcie na winopodlupa.pl co wybrać
odpowiedź