SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Biedronka wycofała ze sklepów cały nakład „Kropki TV”. Powód: homofobiczna, poniżająca reklama

Całostronicowa reklama środka na erekcję, opatrzona hasłem: „Nie pozwól, by nazywano cię gejem”, ukazała się w ostatnim numerze „Kropki TV” - magazynu dostępnego w sklepach sieci Biedronka. Tekst zawiera nie tylko treści homofobiczne, ale i poniżające kobiety, które nazywane w nim są „spragnionymi babami”, domagającymi się „przelecenia”. W piątek sieć wycofała cały nakład pisma ze swoich sklepów. Wydawca przeprosił za wydrukowanie reklamy czytelników i Biedronkę.

Reklama, ktoa ukazałą się w "Kropce TV", nawet przez redakcję pisma po fakcie została nazwana "jednoznacznie homofobiczną" Fot. Screenshot/Queer.pl Article

„Kropka TV” to magazyn poradnikowo-telewizyjny, wydawany na zlecenie Jeronimo Martins, ale to nie Biedronka jest jego wydawcą, a Edipresse Kolekcje - spółka zależna Edipresse Holding. W ostatnim numerze pisma ukazała się całostronicowa reklama plastrów, mających - według obietnicy - wzmacniać erekcję.

Reklamowy tekst zatytułowany jest „Nie pozwól, by za plecami nazywali cię gejem!” i opowiada (wymyśloną zapewne) historię Zygmunta Banasiuka, mężczyzny po 40-tce, który miał problemy z erekcją. Zawiedziona jego niedyspozycją partnerka miała dopytywać go, czy (w związku z tym) nie jest gejem. Rozpowiadała też wśród znajomych – jak czytamy w reklamie – że Zygmunt „szuka przykrywki, bo mu nie stanął”, zaś koledzy w z związku z tymi pogłoskami mieli oskarżać go o „bycie pedałem”.

Osobną kwestią są pojawiające się w tekście stwierdzenia poniżające kobiety, w rodzaju:” gorące dziewczynki w klubie”, które „czekają na przelecenie”, „laski”, które mają „lgnąć” do bohatera materiału i prosić, by się z nimi „zabawił”, czy też „słodkie blondynki, czekające na przelecenie”. „Im więcej facetów będzie mogło zaspokoić wiecznie spragnione baby, tym świat będzie piękniejszy” – pada w finale tekstu.

Biedronka wycofuje nakład…  
 
O sprawie jako pierwszy napisał portal Queer.pl. „Ktoś dostał po prostu za zadanie napisać "tekst po męsku", jak się domyślam i wybrał toksyczną męskość, która zakłada nazywanie kobiet dziewczynkami, które się zdobywa. Coś strasznego” – stwierdza dziennikarz serwisu, dodając: „Zaskoczyło mnie natomiast to, że nikt nie miał problemu z opublikowaniem tej reklamy”.

Zapytaliśmy o reklamowy tekst wydawcę „Kropki TV”, wydawnictwo Edipresse, ale nie otrzymaliśmy żadnej odpowiedzi. Biedronka z kolei poinformowała nas, iż w piątek wycofała cały nakład pisma ze swoich sklepów i przysłała oświadczenie. - Sieć Biedronka zdecydowanie odcina się od homofobicznych, treści naruszających godność. Jednocześnie podkreślamy, że nie jesteśmy wydawcą Kropki.tv i nie odpowiadamy za treści publikowane przez innych reklamodawców akceptowanych przez wydawcę – czytamy w nim.

…a wydawca przeprasza

W piątek po południu na facebookowym profilu magazynu ukazały się także przeprosiny autorstwa redakcji „Kropki TV”. „Chcemy Was wszystkich z całego serca przeprosić za publikację w ostatnim wydaniu Kropki TV reklamy o treści jednoznacznie homofobicznej. Jako redakcja od zawsze stoimy na straży poszanowania ludzkiej godności i potępiamy wszelkie publikacje treści, której ją naruszają” – napisano w nim.

Dalej redakcja przyznaje: „Zawiodły nasze wewnętrzne systemy kontroli treści dostarczanych przez reklamodawców, które przez ostatnie 16 lat wydawania tygodnika działały bez zarzutu. To nie powinno się wydarzyć”. Przeprosiny skierowano też pod adresem Biedronki.

 

„Kropka TV” ukazuje się od 2006 roku. W 2019 r. magazyn przeszedł relaunch. Wydawca odświeżył szatę graficzną i logo tygodnika, rozbudował sekcję „Gwiazdy” i „Porady”. Dołożono też drugi grzbiet: „Kuchnia i kropka” zawierający przepisy kulinarne nadsyłane przez czytelników oraz odredakcyjne porady dietetyczne. W obu grzbietach zamieszczane są także treści promocyjno-reklamowe sieci Biedronka.

W drugim kwartale br. sprzedaż w sklepach Biedronka liczona w złotych wzrosła rok do roku o 26,9 proc., a w ujęciu porównywalnym (bez efektu otwarcia nowych placówek) - o 22,5 proc. Sieć zanotowała 4,45 mld euro wpływów kwartalnych i 8,29 mld euro w całym półroczu.

Dołącz do dyskusji: Biedronka wycofała ze sklepów cały nakład „Kropki TV”. Powód: homofobiczna, poniżająca reklama

38 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Pawel
ABSURD.IMPOTENCJA NIE MA NIC WSPOLNEGO Z ORIENTACJA SEKUALNA.
odpowiedź
User
kkk
Z doświadczenia powiem że geje maja wielkie przyrodzenia.....
93 30
odpowiedź
User
Marcin
Ja p******* że takie coś ktoś puścił :D super muszą mieć zdanie o grupie docelowej tej gazetki
odpowiedź