SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Biedronka wprowadzała klientów w błąd. Rozda zaległe vouchery

Sieć Biedronka przyzna bony zakupowe klientom, którzy nie wykorzystali voucherów w ramach promocji „Magia Rabatów” pod koniec 2022 roku. To realizacja decyzji prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

fot. materiały prasowe Biedronki fot. materiały prasowe Biedronki

Decyzja prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów dotyczy promocji „Magia Rabatów - Zabawki i Książki - Voucher” realizowanej przez Biedronkę od 1 do 3 grudnia 2022 roku.

W ramach akcji posiadacze aplikacji lub karty Moja Biedronka byli zachęcani do zakupu trzech produktów z kategorii książki i/ lub zabawki, a połowę kwoty wydanej na te produkty mieli otrzymać w formie vouchera wydrukowanego na paragonie. Voucher można było przeznaczyć na kolejne zakupy.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

W postępowaniu UOKiK ustalono, że w reklamach widocznych w sklepach Biedronka brakowało dokładnej listy produktów, które można było kupić. W materiałach marketingowych była gwiazdka, przy której mniejszym drukiem informowano o ograniczeniach promocji, mającej dotyczyć tylko wybranych artykułów przemysłowych lub tekstyliów. Ze skarg, które otrzymywał Urząd wynikało, że klienci byli zaskoczeni tym, że nie mogą zapłacić voucherem za istotną część produktów powszechnie przypisanych do tych kategorii

Ponadto informacje o części artykułów niewchodzących w zakres promocji, takich jak chemia gospodarcza, kosmetyki, środki czystości czy odświeżacze powietrza, były przedstawiane klientom dopiero po zakupie i wydrukowaniu paragonu z voucherem. Szczegóły dostępne była jedynie na stronie internetowej Biedronki, mimo że klienci dokonywali zakupów w sklepie stacjonarnym. Według UOKiK regulamin promocji nie był dostępny w sklepie w taki sposób, aby klienci mogliby bez problemu zapoznać się z jego treścią przed skorzystaniem z promocji.

Prezes UOKiK ocenił, że klienci Biedronki byli wprowadzani w błąd w przekazach reklamowych co do warunków promocji. W wydanej decyzji nałożył na Jeronimo Martins Polska obowiązek przyznania osobom, które nie wykorzystały przyznanych im wtedy voucherów, bonów o wartości 150 zł.

CZYTAJ TEŻ: Oto jak Lidl i Biedronka odbijają sobie „wojnę cenową”. Dane zaskakują

- Warunki promocji powinny być jasne dla konsumenta, bez haczyków czy gwiazdek, wyjątków zapisanych małą czcionką. Nie można organizować akcji, które nie spełniają podstawowych kryteriów przejrzystej komunikacji, ani nie umożliwiają realnego i swobodnego zapoznania się z regulaminem promocji bezpośrednio w sklepie, podczas robienia zakupów. Grudniowa promocja w sklepach Biedronka zamiast miłym, przedświątecznym bonusem, stała się dla konsumentów kłopotliwym doświadczeniem - mówi prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

- W ramach zobowiązania do zmiany praktyk Jeronimo Martins Polska dostarczy nowe vouchery dla poszkodowanych klientów o wartości 150 złotych. Zachęcam wszystkich, którzy wzięli udział w akcji promocyjnej „Magia rabatów”, do skorzystania z rozwiązań wynikających z wydanej decyzji - dodaje prezes UOKiK.

Jak uzyskać voucher od Biedronki?

Benefity dotyczą klientów sieci Biedronka, którzy zrobili zakupy w ramach akcji „Magia Rabatów” w okresie 1-3 grudnia 2022 r., otrzymali promocyjny voucher, ale go nie zrealizowali i nadal są w programie lojalnościowym sieci. Osoby spełniające te kryteria automatycznie otrzymają od spółki bon o wartości 150 zł za każdy niewykorzystany wcześniej voucher, który będzie: 
- przyznany automatycznie na kartę Moja Biedronka w ciągu 14 dni od dnia uprawomocnienia się decyzji;
- można nim będzie zapłacić za wszystkie produkty oferowane w sklepach sieci Biedronka (z wyłączeniem napojów alkoholowych, wyrobów tytoniowych, preparatów początkowego żywienia niemowląt oraz wszelkich usług czy doładowań, w tym doładowań telefonów i kart podarunkowych) w ramach jednorazowych zakupów;
- nie będzie podlegał wymianie na gotówkę; 
- będzie ważny rok od dnia jego wydania.

Informacja o decyzji Prezesa UOKiK ma trafić do konsumentów poprzez różne kanały komunikacji marki Biedronka z klientami: tablice ogłoszeniowe w sklepach sieci, stronę biedronka.pl, sms-y (pod warunkiem posiadania zgód na kontakt w celach reklamowych), aplikację mobilną Biedronka oraz profil przedsiębiorcy na Facebooku.

Z kolei klientom, którzy po akcji „Magia Rabatów” z końcówki 2022 roku zrezygnowali z udziału w programie lojalnościowym Moja Biedronka i nie są obecnie jego członkami, Jeronimo Martins przyzna e-kod o wartości 150 zł za każdy niewykorzystany voucher. Aby go otrzymać, należy zwrócić się do biura obsługi klienta Biedronki mailowo bok@biedronka.pl lub telefonicznie 800 080 010 lub 22 205 33 00.

Dołącz do dyskusji: Biedronka wprowadzała klientów w błąd. Rozda zaległe vouchery

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
polski język
Rozwala mnie ta nowomowa: wołczery. Nie można napisać kupony. Wszędzie słoma z butów, dla nich obciach w ogóle po polsku mówić, pisać, bo to niedobra jest.
7 0
odpowiedź
User
Lipowa Lubraniec
Gdzie wprowadzą te vouchery, w kiblach, których nie mają ?!
6 0
odpowiedź