SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Biedronka wprowadza oznaczenia na produktach pod kątem segregacji odpadów

Sieć sklepów Biedronka (Jeronimo Martins Polska) wprowadza na opakowaniach produktów marek własnych specjalne piktogramy, które mają ułatwiać konsumentom odpowiednią segregację odpadów. To element akcji "Segrega(k)cja", którą detalista wspiera edukację społeczeństwa w tym zakresie.

Article

Aby zachęcić klientów do segregacji odpadów i ułatwić im troskę o środowisko, sieć Biedronka stopniowo wprowadza piktogramy segregacji na opakowaniach produktów swoich marek własnych. Opakowania są opatrzone odpowiednim oznaczeniem, informującym o kolorze pojemnika na odpady, do którego powinny trafić ich poszczególne elementy. To kolejny krok Biedronki przyczyniający się do kształtowania ekologicznych postaw wśród klientów sieci.

- Sklepy Biedronka codziennie odwiedzają ponad 4 miliony klientów. Wielu z nich kupuje produkty marek własnych, dostępne w naszej sieci. Poprzez umieszczenie piktogramów na ich opakowaniach wspieramy edukację społeczeństwa w zakresie segregacji odpadów opakowaniowych. Mamy nadzieję, że w ten sposób przyczynimy się do ochrony środowiska, ograniczenia wykorzystania zasobów naturalnych i paliw, oszczędzenia energii oraz zmniejszenia ilości odpadów trafiających na składowiska - mówi Sylwia Krzyżycka, dyrektor ochrony środowiska w sieci Biedronka.

Michał Mikołajczyk, prokurent Rekopol Organizacja Odzysku Opakowań dodaje, że odpowiednia gospodarka odpadami zaczyna się od konsumentów, dlatego wprowadzenie przez Biedronkę piktogramów segregacji na produktach marek własnych to inicjatywa realnie kształtująca ekologiczne postawy wśród klientów sieci.

Proces umieszczania kolorowych piktogramów na opakowaniach produktów marek własnych Biedronki rozpoczął się już w maju 2020 r. - od opakowania Chipsów marki TOP. Od lipca zeszłego roku przygotowano ponad 600 projektów dla produktów marek własnych różnych kategorii, posiadających takie oznaczenia. Dzięki piktogramom, klienci sieci mogą z łatwością sprawdzić, do którego pojemnika powinno trafić opakowanie. Gdy poszczególne jego części składają się z różnych materiałów, konsumenci znajdą na opakowaniu więcej niż jedno oznaczenie, wskazujące, w którym pojemniku je umieścić.

W trzecim kwartale 2020 roku przychody sieci Biedronka liczone w złotych wzrosły o 9,3 proc., a w ujęciu like-for-like o 6 proc. Na koniec września sieć liczyła 3 047 dyskontów, o 115 więcej niż przed rokiem, a ich łączna powierzchnia handlowa wynosiła 2,064 mln metrów kwadratowych. W ciągu trzech kwartałów 2020 r. nakłady inwestycyjne na sieć Biedronka spadły do 141 mln euro wobec 221 mln euro rok wcześniej.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Biedronka wprowadza oznaczenia na produktach pod kątem segregacji odpadów

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl