SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej wzrósł o 4,0 pkt do -20,5pkt

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej wzrósł w III kwartale br. o4,0 pkt wobec II kw. i wyniósł -20,5 pkt, wynika z badańprzeprowadzonych przez Główny Urząd Statystyczny (GUS) i NarodowyBank Polski (NBP), opublikowanych przez GUS w piątek. Wskaźnikwyprzedzający odnotował wzrost o 5,3 pkt kw./kw. do -29,1 pkt.

Obydwa wskaźniki, pomimo wzrostu w II i III kwartale, nieosiągnęły jeszcze poziomu z IV kwartału 2008 r. (odpowiednio: -13,7pkt i -20,4 pkt).

"Kierunki tendencji konsumenckich ocen zmian w sytuacjifinansowej gospodarstw domowych wskazują, że społeczeństwo polskiewyraźnie odczuło spowolnienie wzrostu dochodów w I półroczu 2009 r.i zaczyna ponownie oczekiwać wyższego poziomu poprawy swojejsytuacji finansowej" - głosi raport.

GUS zwraca też uwagę, że tendencje zmian wartości wskaźnikówufności konsumenckiej w ostatnich dwóch kwartałach, a zwłaszcza wIII kwartale 2009 r. wskazują, że wystąpiło oczekiwane odwróceniesię niekorzystnych tendencji w dynamice konsumpcji gospodarstwdomowych spowodowane znacznym spowolnieniem rozwojugospodarczego.

Badania koniunktury konsumenckiej są prowadzone zczęstotliwością miesięczną od stycznia 2004 roku przez GUS i NBP.Wskaźniki mogą przyjmować wartość od -100 do +100 pkt (wartośćdodatnia oznacza przewagę liczebną konsumentów nastawionychoptymistycznie nad konsumentami nastawionymi pesymistycznie). W IIIkw. br. badanie zostało przeprowadzone na próbie 5183 gospodarstwdomowych.

Dołącz do dyskusji: Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej wzrósł o 4,0 pkt do -20,5pkt

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl