SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

494 tys. widzów „Big Brothera” w TVN7. Kolejna edycja planowana na jesień 2020 roku

Główne emisje „Big Brothera 2” oglądało średnio w TVN7 494 tys. widzów, o 264 tys. osób mniej względem poprzedniego sezonu reality-show. Format miał jednak wyższe wpływy z reklam. Portal Wirtualnemedia.pl ustalił, że kolejna edycja programu wstępnie planowana jest na jesień 2020 roku.

Finał drugiej edycji „Big Brothera” w TVN7; fot. Michał Kurdupski Article

„Big Brother 2” na antenie TVN7 zadebiutował w piątek, 13 września 2019 roku o godz. 20.00. W tym paśmie codziennie do 15 grudnia br. stacja emitowała główne odcinki programu (niedzielne wydania to nadawana na żywo tzw. „Arena”, która przez pierwsze dwa tygodnie pokazywana była w piątki). Średnia widownia wszystkich 94 odcinków reality-show wyniosła 494 tys. osób, co przełożyło się na 3,23 proc. udziału w rynku wśród wszystkich widzów, 4,78 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 3,73 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Przynajmniej przez 1 minutę każdy z odcinków produkcji oglądało średnio 1,32 mln osób w grupie 4+ (w 16-49 było to 654 tys., a w 16-59 - 825 tys.).

1,06 mln widzów finału

Zdecydowanie najwięcej widzów zgromadziła finałowa „Arena”, w której widzowie poznali zwycięzcę programu. Relacja zainteresowała 1,06 mln widzów (odpowiednio 6,82 proc., 9,22 proc. i 7,54 proc. udziału).

Jesienna edycja „Big Brothera” względem wiosennej odsłony straciła 264 tys. oglądających. Średnia widownia całego poprzedniego sezonu reality-show z godz. 20.00 wyniosła 758 tys. osób, co przełożyło się na 5,28 proc. udziału w rynku wśród wszystkich widzów, 8,85 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 6,96 proc. w grupie 16-59.

- „Big Brother” jako format niezaprzeczalnie zyskał sobie grono wiernych i zaangażowanych fanów. Druga edycja była pełna zwrotów akcji, a emocje z ekranu przenosiły się do mediów i internetu, gdzie powstała cała społeczność, na bieżąco komentująca każde wydarzenie w Domu. Zarówno pierwsza jak i druga edycja podniosły oglądalność w paśmie rok do roku, jesienią był to wzrost o 27 proc. w grupie komercyjnej - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Katarzyna Mazurkiewicz, szefowa TVN7. - Ta edycja „Big Brothera” pokazała jakim różnorodnym i otwartym społeczeństwem jesteśmy. Dla nas bardzo ważne jest, aby nie był to format wyłącznie rozrywkowy, dlatego staramy się również zwracać uwagę na ważne społecznie kwestie np. poprzez akcje takie jak „Why we hate” - dodaje.

Zdaniem Mazurkiewicz rozpatrując „Big Brothera”, należy o nim myśleć kompleksowo, jako o projekcie, który został zaplanowany na cały 2019 rok i zapoczątkował długofalową zmianę w Siódemce. - To się udało i TVN7 zostało wyróżnione tytułem Telewizji Roku 2019 według magazynu „Media & Marketing Polska” - informuje szefowa stacji.

Podczas nadawania głównych emisji „Big Brothera” stacja TVN7 zajęła trzecie miejsce w rynku telewizyjnym wśród swoich głównych konkurentów. Liderem w tym czasie był kanał TV4, który miał 5,53 proc. (nadawał wtedy głównie seriale „Miłość na zakręcie” i „Sprawiedliwi - Wydział Kryminalny”), a drugie miejsce należało do TV Puls (4,04 proc.; gł. filmy fabularne).

Również wśród widzów w grupie 16-59 Siódemka była trzecia. Z kolei w grupie komercyjnej 16-49 stacja zajęła drugie mniejsce, mając minimalną stratę do liderującej Czwórki.

Od poniedziałku do czwartku po godz. 23.00 Siódemka emitowała „Big Brother Nocą” (czyli wieczorne odcinki realizowane na żywo - prowadzili je na zmianę Gabi Drzewiecka, Filip Chajzer oraz Małgorzata Ohme), a w piątki późnym wieczorem oglądać można było półgodzinne wejścia na żywo do Domu Wielkiego Brata w ramach „Big Brother +”. Średnia widownia tych emisji wyniosła 150 tys. osób, co przełożyło się na odpowiednio 2,36 proc., 2,82 proc. i 2,68 proc. udziału.

W dni powszednie około godz. 10.30, 14.10 i 17.15 stacja pokazywała około 2-minutowe wejścia na żywo z Domu Wielkiego Brata. „Big Brother Pobudka” śledziło 150 tys. widzów, „Big Brother Popołudniu” - 283 tys., a „Big Brother Podwieczorek” - 185 tys.

Najważniejsze momenty uczestników reality-show oglądać można było w „Big Brother Tydzień” nadawanym w niedziele około godz. 17.00 w TVN. Czternaście emisji zgromadziło przed telewizorami uwagę 325 tys. osób (2,67 proc., 4,27 proc. i 3,38 proc. udziału).

Wzrost wpływów z reklam

Cennikowe wpływy z reklam nadanych wokół głównych emisji „Big Brothera 2” (w TVN7 codziennie o 20.00) wyniosły 54,21 mln zł, podczas gdy pierwsza edycja zarobiła z reklam 47,37 mln zł. Z kolei uwzględniając wszystkie emisje reality-show wpływy w jesiennym sezonie uplasowały się na poziomie 69,51 mln zł, a wiosną było to 62,13 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Kolejna edycja jesienią 2020 roku?

Portal Wirtualnemedia.pl dowiedział się, że według wstępnych planów trzecia edycja „Big Brothera” w telewizyjnej Siódemce planowana jest na jesień 2020 roku. Ostateczna decyzja w tej sprawie jednak jeszcze nie zapadła.

- Na razie pracujemy nad ramówką wiosenną, w której czeka nas kilka nowości. Oczywiście po tak dobrych wynikach, rozmawiamy także o kontynuacji „Big Brothera” w przyszłym roku - komentuje nam Katarzyna Mazurkiewicz.

Wiosną 2020 roku stacja stawia na „Paradise Hotel” i „Zakochanych po uszy”

Już wiadomo, że TVN7 wiosną 2020 roku pokaże polską edycję „Paradise Hotel”, która zostanie zrealizowana na Bali. Dwa tygodnie temu ruszyły castingi do nowego projektu

Stacja będzie również kontynuować serial „Zakochani po uszy”, którego trzeci sezon rozpocznie się 13 stycznia 2020 roku. Będzie emitowany w zimowej i wiosennej ramówce Siódemki.

Zwycięzcą drugiej edycji „Big Brothera” został Kamil Lemieszewski, który otrzymał czek na 100 tys. zł i samochód osobowy.

Format reality-show „Big Brother” stworzyła firma Endemol w Holandii, jego pierwszą edycję zrealizowano w 1999 roku. W programie pokazywane jest przez całą dobę życie grupy uczestników mieszkających we wspólnym domu i wykonujących polecenia Wielkiego Brata. Ponadto co tydzień nominują innych uczestników, którzy mają odpaść z rywalizacji. Na osoby z największą liczbą wskazań głosują widzowie, decydując ostatecznie, kto opuści program. W konsekwencji co tydzień zmniejsza się liczba uczestników.

Gospodarzami drugiego sezonu „Big Brothera” ponownie byli Małgorzata Ohme i Filip Chajzer. Do tego grona dołączyła Gabi Drzewiecka, która względem poprzedniej edycji zastąpiła Agnieszkę Woźniak-Starak (zrezygnowała z prowadzenia reality-show po tym jak w tragicznych okolicznościach zginał jej mąż Piotr).

Udział TVN7 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2018 roku wyniósł 3,24 proc.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: 494 tys. widzów „Big Brothera” w TVN7. Kolejna edycja planowana na jesień 2020 roku

44 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Pola
Spadek o 30% czyli wielki sukces, prawda? No i nie zapominajmy o wielkim wkładzie w promocji prostactwa, chamstwa,
73 14
odpowiedź
User
zox
I tak najbardziej mnie śmieszą ci, którzy zachwycają się tym czymś, a jednocześnie narzekają, że na poziom programów w TVP.
55 18
odpowiedź
User
Pdk
Oby to coś już nigdy nie wróciło na antenę! Sporo ludzi się na szczęście opamiętało i przestało to oglądać.
55 15
odpowiedź
User
ajk
Nic dziwnego, że planują kontynuacje skoro w tym roku Big Brother zbudował im TVN7 i dał im 5 miejsce wśród wszystkich kanałów
39 13
odpowiedź
User
Seba
Mogli by tam zamknąć te wszystkie pseudo gwiazdy TVNu
39 14
odpowiedź