SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Billboard 'Bodies... Exhibition' narusza kodeks reklamowy

Komisja Etyki Reklamy uznała, że billboard reklamujący wystawę "Bodies... Exhibition" narusza kodeks branżowy. Instytucja oceniła, że przekaz jest nieodpowiedni dla dzieci.

Skarga, która wpłynęła do Komisji Etyki Reklamy, dotyczyła billboardu wystawy "Bodies... Exhibition" umieszczonego w warszawskim metrze. Autor protestu uznał, że przekaz prezentujący rozpołowione ciało ludzkie bez skóry może być szokujący, zwłaszcza dla dzieci.

BodiesExhibition

Na podstawie skargi reklamie postawiono zarzuty sprzeczności z dobrymi obyczajami i poczuciem odpowiedzialności społecznej. Przekaz oskarżono również o nieuwzględnianie dzieci jako odbiorców i w konsekwencji zagrażanie ich rozwojowi.

Po rozpatrzeniu sprawy Komisja Etyki Reklamy oceniła, że billboard - ze względu na miejsce i sposób ekspozycji - narusza dobre obyczaje i nie bierze pod uwagę dzieci jako swoich odbiorców, dlatego łamie kodeks branżowy. Jednocześnie instytucja zaapelowała do reklamodawców, żeby uwzględniali szerokie spektrum odbiorców swoich kampanii, zwłaszcza tych wykorzystujących ogólnodostępne nośniki.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Billboard 'Bodies... Exhibition' narusza kodeks reklamowy

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl