SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

BizTok.pl i SportoweFakty.pl rekordowo popularne dzięki integracji z WP.pl

Serwisy BizTok.pl i SportoweFakty.pl (należące do Grupy Wirtualna Polska) osiągnęły w ostatnich miesiącach najwyższą odwiedzalność w swojej historii. Wynika to m.in. z promowania ich treści na stronie głównej portalu WP.pl.

Article

Zasięg Biztoku (przed połączeniem Grupy o2 i Wirtualnej Polski należącego do tego pierwszego wydawcy) rósł w miarę równomiernie od pierwszej połowy ub.r. do połowy br. W marcu ub.r. serwis miał 229,4 tys. użytkowników, w maju - 351,2 tys., a we wrześniu - 435,6 tys. Poziom 500 tys. przekroczył w październiku, a miliona - w marcu br.

W miarę proporcjonalnie do tego rosła liczba odsłon wykonywanych na stronie - od 8 mln we wrześniu ub.r. do 21,7 mln w kwietniu br., natomiast średni czas spędzany na niej przez odwiedzającego w ciągu miesiąca wynosił od 8 do 15 minut.

Wiosną ub.r. szefem witryny został Tomasz Grynkiewicz, wcześniej dziennikarz „Gazety Wyborczej” (więcej o nim), a w grudniu serwis został uruchomiony w nowej wersji (zobacz szczegóły).

Dalsze wzrosty odwiedzalności BizToku wiążą się z zacieśnieniem współpracy z Wirtualną Polską. W serwisie zaczęły pojawiać się teksty i materiały wideo dziennikarzy działu finansowego WP.pl, a niektóre publikacje były promowane na stronie głównej portalu, na której w maju br. pojawiła się sekcja Biznes i Finanse, a z początkiem września cała strona została udostępniona w gruntownie zmienionej wersji (zobacz szczegóły).

W efekcie BizTok notował dalsze duże wzrosty liczby użytkowników (od 1,13 mln w marcu do 3,23 mln we wrześniu) i odsłon (w tym okresie: od 14,62 do 50,62 mln), natomiast średni czas na użytkownika od maja do sierpnia wynosił 23-27 minut miesięcznie. Kolejny skok popularności serwisu nastąpił we wrześniu, zwłaszcza pod względem liczby odsłon, która zwiększyła się miesiąc do miesiąca o 86 proc.

Efekty promocji tekstów na stronie głównej WP.pl jeszcze lepiej widać w wynikach serwisu SportoweFakty.pl, który Grupa WP przejęła na początku czerwca br. (więcej na ten temat). Od września ub.r. do maja br. serwis miał miesięcznie od 506,6 do 662,7 tys. użytkowników, za to od maja do września br. ich liczba prawie się potroiła - wzrosła do 1,91 mln.

Wzrosty liczby odsłon są zdecydowanie niższe niż w przypadku BizToku - w sierpniu i wrześniu br. SportowFakty.pl zanotowały 66 i 76,3 mln odsłon, wobec 51,9-61,5 mln od kwietnia do czerwca br. i 52,1 mln we wrześniu ub.r.

Wraz ze wzrostem liczby użytkowników zmalał za to średni czas spędzany na stronie przez każdego z nich. Od września ub.r. do czerwca br. wynosił on zazwyczaj ponad godzinę miesięcznie (nieco poniżej spadł tylko w styczniu i lutym), natomiast od sierpnia do września br. - 38-44 minuty.

- Intensywnie pracujemy nad zwiększeniem ilości ekskluzywnych treści w tych serwisach oraz nad pozyskaniem na ich bazie ruchu z wyszukiwarek oraz social media - komentuje te wyniki dla Wirtualnemedia.pl Marta Czartoryska-Żak, wiceprezes ds. marketingu i komunikacji w Grupie WP. Nie ujawnia natomiast, czy redakcja SportowychFaktów została połączona z newsroomem WP.pl czy nadal działa osobno.

We wrześniu opisywaliśmy, jak m.in. dzięki obecności ich treści na stronie głównej WP.pl wzrosła odwiedzalność serwisów Pudelek.tv i Kafeteria.tv (zobacz szczegóły).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: BizTok.pl i SportoweFakty.pl rekordowo popularne dzięki integracji z WP.pl

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ekspert
gratulacje Tomek i Michał!!!
odpowiedź
User
Radosław
Działają osobno.
odpowiedź