SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Rewolucja w logo BMW. Znikają kolorowe paski w modelach serii M

Firma BMW zapowiedziała zmiany w oznaczeniach swoich samochodów z rodziny M, charakteryzujących się sportowymi osiągami. Na autach, zamiast trójkolorowych pasków pojawią się czarne znaczki z delikatną obwódką. Producenta wyjaśnia, że to odzwierciedlenie dalszej ewolucji marki.

Article

W rodzinie BMW samochody z serii M oznaczają pojazdy o podwyższonych, sportowych osiągach. W tej grupie są różne modele, jednak ich charakterystyczną cechą jest znaczek z trójkolorowym paskiem i literą M. Od czasu stworzenia tego symbolu przez Giorgetto Giugiaro w 1972 r., słynna plakietka M delikatnie ewoluowała, m.in. poprzez subtelne zmiany kolorów.

Czerń zamiast kolorów

Teraz okazuje się, że w identyfikacji wizualnej serii BMW M nastąpią niemal rewolucyjne zmiany. Kultowa plakietka zmienia się w nowy, bardziej wyciszony wzór dla wszystkich nowych modeli o wysokich osiągach.

Nowa plakietka o czarnej barwie zadebiutowała na bagażniku iX M60 - czysto elektrycznego SUV-a, a jedynym kolorem jest obwódka w tonacji tytanowego brązu.

Czytaj także: BMW w nowej kampanii korzysta z oferty EKO Backlight AMS

Następnym modelem, który zaprezentuje czarne logo M, będzie zbliżający się wielkogabarytowy SUV XM z napędem plug-in, a potem wszystkie nowe modele M pójdą w jego ślady, zastępując jasnoniebieski, ciemnoniebieski i czerwony tylko jednym monochromatycznym odcieniem.

Wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu BMW M, Timo Resch, wyjaśnił w rozmowie z serwisem Motor, że ulubiona przez fanów wersja kolorowa nie zniknie całkowicie z oferty, a czarne M będzie dostępne tylko dla zupełnie nowych członków niemieckiej rodziny.

 - Ogólny kierunek rozwoju naszych nowych samochodów jest taki, że będziemy mieli czarną plakietkę M, a w przypadku istniejących modeli, takich jak na przykład M4, nie będziemy wprowadzać żadnych zmian – poinformował Timo Resch.

W ramach przeprojektowania firma wprowadza również system kodowania kolorystycznego dla otaczających ją elementów wykończeniowych. Strategia ta jest widoczna w świeżo zaprezentowanym modelu M4 CSL, który posiada tradycyjną trójkolorową wersję z nową czerwoną obwódką oznaczającą najwyższy poziom mocy, podczas gdy oszroniona i pozłacana obwódka motywu iX skłania się bardziej ku luksusowej stronie osobowości M.

Na razie BMW nie informuje dokładnie o terminach wprowadzenia zapowiedzianych zmian w identyfikacji rodziny M. Mają one następować stopniowo, w zależności od koncepcji ustalanych w koncernie.

Czytaj także: Kacper Studencki dyrektorem marketingu BMW w Polsce

Dołącz do dyskusji: Rewolucja w logo BMW. Znikają kolorowe paski w modelach serii M

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
a
rzeczywiście rewolucja
odpowiedź
User
mike
Dowcip wam opowiem.
Przyjeżdża do serwisu właściciel BMW 3 i pyta się czemu to auto tak nierówno pracuje i się telepie, na co serwisant odpowiada mu, że to dlatego, że silnik ma trzy cylindry zamiast czterech. Gości łapie się za głowę i mówi "a ja żonie BMW 1 zamówiłem i co teraz będzie.
odpowiedź
User
Kiciuś
Czarny wyszczupla dlatego takich prezerwatyw nie robią.
odpowiedź