SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Bob Sauerberg odchodzi z funkcji szefa Conde Nast. Wydawnictwo planuje restrukturyzację i szuka nowego CEO

Bob Sauerberg odchodzi ze stanowiska dyrektora wykonawczego koncernu wydawniczego Conde Nast. W ramach zaplanowanej restrukturyzacji wydawnictwa połączone zostaną jego amerykańska i międzynarodowa część, trwają poszukiwania nowego CEO.

Bob Sauerberg rozpoczął pracę w kierownictwie Conde Nast (właściciela m.in. „Vanity Fair”, „Vogue”, „Wired” i „New Yorkera”) w 2005 r., dyrektorem wykonawczym firmy został mianowany w roku 2015. Wcześniej zasiadał m.in. w zarządach New York Times Company oraz Fairchild Fashion Media.

Teraz Conde Nast podało w komunikacie, że Sauerberg przestanie kierować koncernem jako jego CEO i odejdzie z firmy. Jednocześnie wydawnictwo zapowiedziało zmianę swojej struktury poprzez połączenie części amerykańskiej oraz tej funkcjonującej na rynkach międzynarodowych.

Sauerberg zgodnie z umową będzie pełnił obowiązki CEO do momentu znalezienia przez kierownictwo firmy następcy na to stanowisko.

Conde Nast, podobnie jak inne wydawnictwa prasowe zmaga się z kłopotami związanymi ze spadkiem czytelnictwa swoich drukowanych tytułów. W 2017 r. wydawca zanotował stratę na poziomie 120 mln dol. Aby ograniczyć koszty związane z wydawaniem tradycyjnej prasy firma podjęła decyzję o sprzedaży magazynów „Brides”, „Golf Digest” i „W”.

Z kolei w II połowie listopada br. Conde Nast zapowiedziało, że kończy z regularnym wydawaniem w Stanach Zjednoczonych tamtejszej edycji magazynu „Glamour”. Wydawca zamierza skupić się na rozwoju internetowej wersji tytułu, która wielokrotnie przerasta popularnością jego papierowe wydanie.

Dołącz do dyskusji: Bob Sauerberg odchodzi z funkcji szefa Conde Nast. Wydawnictwo planuje restrukturyzację i szuka nowego CEO

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Arturro
To nie spadki czytelnictwa są czynnikiem kluczowym, ale przerosty zatrudnienia i skomplikowane struktury zarządzania.
odpowiedź