SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Bonnier Business Polska z 63,6 mln zł wpływów i 3,1 mln zł zysku. W tym roku będzie spadek wskutek epidemii

W ub.r. Bonnier Business Polska, wydawca m.in. „Pulsu Biznesu” i Bankier.pl, zanotował wzrost przychodów o 2,2 proc. do 63,65 mln zł i minimalny wzrost zysku netto do 3,135 mln zł. Firma prognozuje, że w br. oba wskaźniki zmaleją wskutek epidemii koronawirusa.

Article

Bonnier Business Polska wydaje dziennik „Puls Biznesu”, serwisy internetowe PB.pl, Bankier.pl, PIT.pl, VAT.pl, Mambiznes.pl, Dyskusja.biz, PRnews.pl i Spotdata.pl oraz organizuje eventy branżowe, m.in. pod markami „Puls Biznesu” i Bankier.pl (w ub.r. zorganizowała ponad 100 konferencji, debat, gal i innych wydarzeń).

W sprawozdaniu za ub.r. firma nie podała, jaką część jej przychodów wygenerowała sprzedaż „Pulsu Biznesu”, jaką publikacja reklam w „PB”, jaką reklamy internetowe, a jaką konferencje. Wpływy wydawnictwa od spółek zależnych zwiększyły się ze 135,4 do 373,3 tys. zł.

Według danych ZKDP w ub.r. średnia sprzedaż ogółem „Pulsu Biznesu” wynosiła 9 582 egz., o 2,6 proc. więcej niż rok wcześniej. Natomiast według badania Gemius/PBI w marcu br. Bankier.pl zanotował 3,89 mln użytkowników i 85,8 mln odsłon, a PB.pl w czerwcu br. miał 709,7 tys. użytkowników i 5,22 mln odsłon. W tym drugim serwisie obowiązuje płatny, subskrypcyjny system dostępu do treści.

Ubyło 12 pracowników

Bonnier Business Polska w ub.r. poniósł 59,38 mln zł kosztów operacyjnych, o 0,2 proc. mniej niż rok wcześniej. Nakłady na usługi obce zwiększyły się z 34,53 do 35,91 mln zł, na wynagrodzenia zmalały z 19,17 do 17,67 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze wzrosły z 3,58 do 3,68 mln zł.

W ub.r. firma zatrudniała średnio 211 osób, co przekładało się na 209 etatów, wobec 223 pracowników i 220 etatów rok wcześniej. Spółka podała, że w ub.r. pożegnało się z nią 46 osób, a zatrudniono 24 pracowników.

Koszty zużycia materiałów i energii zmalały z 833,8 do 767,6 tys. zł, amortyzacji - z 755,5 do 750,7 tys. zł, podatków i opłat - z 258,9 do 226 tys. zł, a pozostałe koszty rodzajowe - z 402,6 do 382,6 tys. zł.

Zysk sprzedażowy wydawnictwa poszedł w górę z 2,72 do 4,27 mln zł, a operacyjny - z 2,26 do 3,59 mln zł. Pozostałe przychody operacyjne zwiększyły się z 70,4 do 118,2 tys. zł, a pozostałe koszty operacyjne - z 529,9 do 800,8 tys. zł.

Zrolowane pożyczki od właściciela, prognoza spadków

Jedynym udziałowcem Bonnier Business Polska jest szwedzka firma Bonnier Business Press. W 2017 roku wydawnictwo pożyczyło od powiązanej z nią spółki AB Bonnier Finans 18 mln zł, a po wchłonięciu Informedia Polska przejęło 6 mln zł pożyczki od AB Bonnier Finans.

Firma zgodnie w planem spłaciła obie pożyczki w drugiej połowie maja br. Jednocześnie zaciągnęła nową pożyczkę w wysokości 20 mln zł (z oprocentowaniem WIBOR 3M i 2 proc. marży), ma ją spłacić za trzy lata.

Zysk brutto Bonnier Business Polska zwiększył się rok do roku z 3,66 do 3,87 mln zł, a zysk netto - z 3,134, do 3,135 mln zł. Ten ostatni wskaźnik wzrósł tylko minimalnie przede wszystkim w związku ze spadkiem przychodów finansowych z 3,02 do 1,39 mln zł i wzrostem zapłaconego podatku dochodowego z 525,5 do 751,8 tys. zł.

W sprawozdaniu firmy podano, że jej zarząd prognozował na br. wzrost przychodów i zysku netto. - Jednak z powodu rozprzestrzeniania się koronawirusa w Polsce zarząd prognozuje spadek w zakresie sprzedaży oraz wyniku netto - zaznaczono.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Bonnier Business Polska z 63,6 mln zł wpływów i 3,1 mln zł zysku. W tym roku będzie spadek wskutek epidemii

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Jan
Pb od zawsze jechal na długu ale teraz moze sie skonczyc historia gazetki ktorej nikt nie czyta, bo i po co. Tego poza prenumerata nikt nie kupuje
odpowiedź
User
do Jana
Się odezwał: ja nie kupuję to i nikt nie kupuje.
Nie znam się, to się wypowiem. Ekspert z Koziej Wólki
odpowiedź
User
Hanna
Ależ są tacy, co czytają. Nieliczni, ale jednak. Czytają (no może oglądają raczej) ci głównie, których duuuuże fotografie gazeta publikuje. Każdy chce wiedzieć przecież, czy ładnie wyszedł.
odpowiedź