SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

BoomBit szykuje wejście na giełdę, ATM Grupa liczy na zysk ze sprzedaży akcji

Zajmujący się produkcją gier mobilnych BoomBit zamierza zadebiutować na warszawskiej giełdzie, w poniedziałek opublikuje swój prospekt emisyjny. ATM Grupa, która ma obecnie 33,33 proc. kapitału tej spółki, spodziewa się zysku ze sprzedaży części tych akcji.

W komunikacie giełdowym ATM Grupa podała, że w ramach pierwszej oferty publicznej BoomBita będą oferowane nie tylko nowe akcje spółki, lecz także te należące do jej obecnych właścicieli. ATM Grupa ma walory stanowiące 33,33 proc. jej kapitału.

ATM Grupa zaznaczyła, że w związku z debiutem giełdowym BoomBita „może zrealizować zysk, który będzie stanowił istotną część skonsolidowanego zysku netto w 2019 roku”. Prospekt emisyjny BoomBita został już zatwierdzony przez Komisję Nadzoru Finansowego, jego publikację zaplanowano na poniedziałek.

O debiucie giełdowym tej spółki władze ATM Grupy mówiły od kilku lat. - Musimy ten proces dobrze przygotować, więc na pewno nie nastąpi jeszcze w tym roku - stwierdził wiosną 2015 roku Maciej Grzywaczewski, ówczesny wiceprezes ATM Grupy.

BoomBit do wiosny ub.r. działał pod nazwą Aidem Media, a ATM Grupa miała ponad 50 proc. jego kapitału. Rok temu firma przejęła brytyjską spółkę BoomBit Games, płacąc za nią swoimi nowymi walorami, w konsekwencji czego udział ATM Grupy w jej kapitale zmalał do 33,33 proc. Jednocześnie zmieniła nazwę na BoomBit.

W pierwszych trzech kwartałach ub.r. ATM Grupa zanotowała 152,78 mln zł przychodów sprzedażowych (wobec 175,06 mln zł rok wcześniej) i 26,36 mln zł zysku netto (przed rokiem miała 21,19 mln zł zysku). Wzrosły jej wpływy z produkcji telewizyjnej oraz nadawania stacji ATM Rozrywka i multipleksu regionalnego, natomiast zmalały przychody z wynajmu sprzętu i obiektów do produkcji oraz z działalności deweloperskiej.

BoomBit chce środków na dalszych rozwój

Firma BoomBit tworzy gry mobilne na platformy iOS, Android i Nintendo Switch. Są one wydawane na rynkach międzynarodowych w modelu freemium (darmowe, ale z odpłatnymi opcjami dodatkowymi. Od 2010 roku spółka wyprodukowała ponad 800 gier, które zostały ściągnięte łącznie ponad 550 mln razy. Do najpopularniejszych tytułów należą „Dancing Line”, „Build a Bridge!”, „Tanks A Lot!”, „Darts Club” i „Car Driving School Simulator”.

- Wejście na giełdę pozwoli nam uzyskać rynkową wycenę naszej Grupy, a także pozyskać środki na dalszy dynamiczny rozwój BoomBita. Liczymy na pomyślne zakończenie procesu IPO - przykład innych notowanych spółek gamingowych pokazuje, że warszawska giełda to dobre miejsce do skutecznego budowania wartości dla swoich akcjonariuszy - stwierdził pod koniec marca Marcin Olejarz, prezes firmy.

Oferującym, współprowadzącym księgę popytu i doradcą finansowym przy debiucie giełdowym BoomBota jest DM Vestor, współoferującym - BM Alior Banku, a współprowadzącym księgę popytu - Trigon DM. Natomiast doradztwem prawnym zajmuje się kancelaria SSW Spaczyński, Szczepaniak i Wspólnicy.

- Ostatnie dwa lata to bardzo dynamiczny rozwój naszej Grupy - zarówno jeśli chodzi o zespół, kompetencje, jak i pipeline wydawniczy. Rynek gier mobilnych to zdecydowanie najszybciej rosnący segment rynku gier, a my, jako globalny deweloper i wydawca, jesteśmy doskonale spozycjonowani, by skutecznie wykorzystać ten trend - zapowiada Hannibal Soares, wiceprezes BoomBita.

Dołącz do dyskusji: BoomBit szykuje wejście na giełdę, ATM Grupa liczy na zysk ze sprzedaży akcji

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl