SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Brand24 wprowadza monitoring podcastów. „Zjadają świat”

Brand24, polska firma zajmujący się monitoringiem internetu wprowadził na swojej platformie nową usługę pozwalającą na uzyskiwanie danych na temat podcastów. Obecnie Brand24 obsługuje 50 tys. podcastów, w tym także tych publikowanych na Spotify czy iTunes. - Podcast zjadają świat i mają dziś bardzo istotny wpływ na decyzje zakupowe. Wzmianki w podcastach są ich najcenniejszym typem jaki możemy wychwycić - wyjaśnia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Michał Sadowski, współzałożyciel i szef Brand24.

Możliwość monitorowania podcastów na platformie Brand24 jest dostępna dla wszystkich użytkowników i została umieszczona w specjalnej kategorii w zakładce Wzmianki znajdującej się w głównym oknie serwisu.

50 tys. podcastów, 10 tys. domen

Funkcjonowanie nowego rozwiązania wyjaśnia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Michał Sadowski, współtwórca i szef Brand24. Według niego platforma monitoruje obecnie 50 tys. podcastów pochodzących z 10 tys. rozmaitych domen internetowych.

- Oczywiście główne platformy to Spotify, iTunes, Soundcloud, Spreaker czy Libsyn, ale monitorujemy też długi ogon mniejszych stron z podcastami – zaznacza Michał Sadowski. Szef Brand24 informuje także, że firma przygotowała dedykowane mechanizmy dla czołowych polskich platform z podcastami.

Podcasty podbijają świat, najcenniejsze wzmianki

Szef Brand24 tłumaczy nam, że wprowadzenie nowej funkcji monitorowania podcastów to odpowiedź na dynamiczny rozwój tego segmentu w Polsce i na świecie.

- Podcasty zjadają świat i mają już dziś bardzo istotny wpływ na decyzje zakupowe - zaznacza Sadowski. - Według IAB-Edison Research obecność marki w podcaście wpływa na decyzje zakupowe u 65 proc. słuchaczy. Postrzegamy wzmianki o markach w podcastach jako najcenniejszy typ wzmianek jakie Brand24 może wychwycić. To także funkcja, o którą już od dawna pytali nas sami klienci.

Nasz rozmówca nie ukrywa, że osobiście jest fanatykiem podcastów. To główny typ treści jakie konsumuje i jest przekonany o dynamicznym rozwoju tego medium.

- Myślę że zainteresowanie ze strony narzędzi wspierających działy marketingu, czy PR to także dobry news dla tej branży – zaznacza Sadowski. - Świadomość o wzmiankach pojawiających się w podcastach będzie prowadziła do zwiększonego zainteresowania tym kanałem, a co za tym idzie także rosnących budżetów reklamowych i wpływów jakie generują prowadzący podcasty. Budowę własnej audycji postrzegam jako jedną z najlepszych inwestycji jakie można poczynić w świecie internetu. Zresztą sam też założyłem podcast - przyznaje szef Brand24.

W IV kwartale ub.r. firma Brand24 zanotowała spadek liczby aktywnych klientów o 306 do 3 325 (to 8 proc. w dół). W skali roku liczba aktywnych klientów Brand24 zwiększyła się z 3 096 do 3 325 na koniec ub.r., czyli o 7,4 proc.

Dołącz do dyskusji: Brand24 wprowadza monitoring podcastów. „Zjadają świat”

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Bolton
Chyba nie ma w Polsce drugiej takiej foremki z 50k zysku, o której pisze się tak często i o każdym jej pierdnieciu.

Tego się już nie da odratować, bo fundamenty są złe. Ta firma to te 3K klientów. Michal, zajmij się robieniem fotek i filmów, które wprawdzie tez kserujesz ale przynajmniej tam mało kto się połapie.
odpowiedź
User
Taaak
Oby Polacy pokochali podcasty a nie tylko interesowali się co słychać u cioci Zosi albo głupiej koleżanki z pracy...
odpowiedź
User
jj
Brand24 powinien wprowadzic monitoring swoich notowan na gieldzie bo tam wszystkie wykresy na czerwono i spore spadki. Na to tez jest olbrzymi popyt
odpowiedź