Brand24 rośnie na nowych usługach i podwyżkach. Zmalał zysk

Zajmująca się monitoringiem internetu firma Brand24 w 2024 roku zwiększyła skonsolidowane przychody o 27 proc., ale mocno zmalała jej zyskowność. – Usprawniamy nasz lejek sprzedażowy, wdrażamy setki ulepszeń. Kluczową rolę odgrywa w tym sztuczna inteligencja – opisuje szef spółki Michał Sadowski.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Brand24 rośnie na nowych usługach i podwyżkach. Zmalał zysk
Michał Sadowski, fot. materiały prasowe Brand24

Brand24 wypracował w 2024 roku 39,28 mln zł skonsolidowanych przychodów sprzedażowych, co wobec 27,72 mln zł rok wcześniej oznacza wzrost o 27,3 proc.

W podobnym tempie zwiększyły się powtarzalne wpływ miesięczne (MRR) – o 27 proc. do 726 tys. dolarów (2,9 mln zł) na koniec ub.r. Firma zaznaczyła w sprawozdaniu, że sukcesywnie wprowadza podwyżki cenników dla obecnych i nowych klientów oraz oferuje im nowe opcje, co „przekłada się na większe chęci zakupowe i oraz na przesuwanie klientów na wyższe plany abonamentowe”.

Wyższe ceny i nowe produkty Brand24

Nasze nowe inicjatywy rozwijają się w imponującym tempie. Insights24 już teraz generuje niemal 2 mln zł przychodu, obsługując globalne marki i osiągając ARPU wielokrotnie wyższe niż w podstawowej wersji Brand24. Z kolei aplikacja Brand Monitoring, rozwijana we współpracy z Semrush, niezmiennie przynosi wymierne rezultaty – opisał Michał Sadowski, prezes Brand24.

Podkreślił, że firma w dużym zakresie korzysta ze sztucznej inteligencji. – AI wspiera nas w automatyzacji obsługi klienta, tworzeniu treści, transkrypcjach spotkań i w wielu innych obszarach. Największą wartość przynosi jednak bezpośrednio naszym klientom – w postaci zaawansowanych funkcji, takich jak AI Wnioski, wykrywanie anomalii czy analiza tematów – wyliczył.

– Najważniejszym projektem 2024 roku jest AI Asystent Marki – inteligentny doradca, który nie tylko odpowiada na pytania o Twoją markę i prezentuje dane w atrakcyjnej formie, ale także przygotowuje gotowe slajdy do prezentacji – dodał.

W jeszcze większym tempie od przychodów podskoczyły koszty ogólnego zarządu – z 4,84 do 11,62 mln zł. Bilansu nie obciążały natomiast koszty wyceny programu motywacyjnego, które w 2023 roku wyniosły 507 tys. zł.

W konsekwencji mocno zmalała zyskowność firmy: na poziomie EBITDA z 7,73 do 4,1 mln zł, na operacyjnym z 4,46 mln do 27 tys. zł , a w ujęciu netto – głównie dzięki skurczeniu się kosztów finansowych z 1,49 mln do 280 tys. zł – z 3,51 mln do 674 tys. zł.

grafika

Rok temu 57 proc. akcji Brand24 przejęło Prowly.com, płacąc 43 mln zł (plus 3 mln zł earn-outów zaplanowanych za 18 miesięcy). Potem kupiło dalsze pakiety akcji, ma obecnie 77 proc. kapitału.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Nie żyje Chris Rea. Stworzył kultową piosenkę o Bożym Narodzeniu

Nie żyje Chris Rea. Stworzył kultową piosenkę o Bożym Narodzeniu

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady