SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

BrandZ Top 100 zdominowany przez marki technologiczne, debiut Facebooka

Spółki z sektora nowych technologii zdominowały szósty doroczny ranking najcenniejszych marek świata BrandZ Top 100, opracowywany przez firmę Millward Brown.

Marka Apple zastąpiła Google’a na szczycie rankingu, stając się najcenniejszą marką na świecie. Ten producent komputerów, tabletów i smartfonów odnotował 84-proc. wzrost wartości, która wynosi obecnie 153,3 mld USD. W porównaniu z danymi z roku 2006 (pierwszy ranking BrandZ Top 100) Apple zwiększyło wartość swojej marki aż o 859 proc.

Google znalazło się tym razem na drugim miejscu, osiągając wartość 111,5 mld USD, a trzeci był IBM z wartością 100,9 mld USD.

Marki z sektora technologii i telekomunikacji stanowią obecnie jedną trzecią wszystkich marek w rankingu BrandZ Top 100. Przypada na nie niemal połowa łącznej wartości wszystkich uczestników rankingu.

Po raz pierwszy w rankingu BrandZ Top 100 znalazł się Facebook, który w globalnym zestawieniu zajął miejsce nr 35 (oraz 10. pozycję w sektorze technologii). Marka ta odnotowała 246-proc. wzrost wartości, osiągając poziom 19,1 mld USD.

Swoją obecność zaznaczyły również chińskie firmy technologiczne. Portal społecznościowy Tencent/QQ (mający ponad 600 mln zarejestrowanych użytkowników) zadebiutował w rankingu Top 100 na miejscu 52., osiągając wartość 15,1 mld USD, natomiast chińską wyszukiwarkę Baidu pod względem dynamiki wzrostu (141 proc.) wyprzedził tylko Facebook.

Wraz z wprowadzeniem 3DTV, czyli połączonej technologii telewizji i internetu, wartość swojej marki zwiększył Samsung. Osiągnąwszy wartość marki na poziomie 12,1 mld USD, Samsung zajmuje również wysoką pozycję w rankingu Brand Momentum (miara potencjału rozwoju marki), dzięki czemu ma duże szanse na dobre wykorzystanie swojej marki przez kolejny rok.

Dołącz do dyskusji: BrandZ Top 100 zdominowany przez marki technologiczne, debiut Facebooka

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
nocuje.net
dziwi pozycja google. Pod względem estetyki i całej identyfikacji google to porażka.
Oczywiscie to swiatowa i rozpoznawalna marka ale w mojej ocenie jej sukces w dużej mierze polega na przyzwyczajeniu uzytkowików ( to cecha windująca pozycje wszelkich portali które były pierwsze jak np wp.pl który nie oferuje ciekawych tresci mam duża ogladalność bo ludzie sie przyzwyczaili, pokdobym przykładem są wiadomości TVP ) sadze ze konkurencja google czyli bing jest znacznie lepsza. brawo dla appla - w 100% zasłużona pozycja!
Natomiast nokia to spadajaca gwiazda, jesli MS jej nie kupi to obawiam sie ze wypadnie z obiegu
odpowiedź
User
lolek
chyba miales na mysli onet:p Co do tresci to jezeli chodzi o trzy glowne portale
onet, wp i interia to najlepiej wypada właśnie wp;].
odpowiedź