Brytyjczycy więcej płacili za Netflix i jedzenie na wynos

W lutym wydatki konsumentów brytyjskich wzrosły zaledwie o 2,2 proc. To efekt huraganów Ciara i Dennis, które spowodowały, że Brytyjczycy woleli kupować dania na wynos niż wychodzić z domu. Wpływ na zakupy miał także koronawirus.

bcz
bcz
Udostępnij artykuł:
Brytyjczycy więcej płacili za Netflix i jedzenie na wynos

Wydatki Brytyjczyków na konsumpcję wzrosły w lutym br. o 2,2 proc. w stosunku do analogicznego okresu w 2019 r. - wynika z raportu Barclaycard, który oparty jest o analizę setek milionów transakcji kartami płatniczymi oraz badaniach konsumenckich.

Jak wynika z analizy firmy, która jest wystawcą kart i obserwuje połowę krajowych transakcji kartami kredytowymi i debetowymi, wydatki Brytyjczyków na artykuły pierwszej potrzeby wzrosły o 1,6 proc. Wzrost wydatków w supermarkecie wyniósł 1,6 proc., a na paliwo - o 2,5 proc.

Wydatki na inne artykuły nieznacznie wzrosły o 2,4 procent, ale aż 29 proc. mieszkańców Wielkiej Brytanii wydało mniej pieniędzy niż zazwyczaj z powodu huraganów Ciara i Dennis. Z kolei 28 proc. dorosłych kosnumentów powiedziało, że unikało zakupów w centrum miasta i ruchliwych miejscach. Analitycy uważają, że to z powodu obaw przed koronawirusem.

Wzrosły wydatki na subskrypcje cyfrowe

Wydatki w domach towarowych w Wielkiej Brytanii spadły o 3,6 proc., a zakupy odzieżowe o 1,7 proc. Restauracje odnotowały spadek sprzedaży o 6,4 proc., podobnie jak linie lotnicze i biura podróży, których sprzedaż spadła odpowiednio o 0,7 i 0,3 procent.

Wielu Brytyjczyków zdecydowało się pozostać w domu i oglądać filmy, zamawiając jedzenie na wynos. Wydatki na subskrypcje cyfrowe takich platform jak Netflix wzrosły w lutym o 12,4 proc. a jedzenia na wynos o 8,7 proc.

Aż 42 proc. Brytyjczyków pozytywnie ocenia stan gospodarki kraju, a 54 proc. martwi się rosnącymi cenami przedmiotów codziennego użytku.

- Burze i powodzie trzymały wielu Brytyjczyków z dala od głównych ulic handlowych w lutym, a mieszkańcy wydawali pieniądze na jedzenie na wynos i subskrypcje cyfrowe - powiedziała Esme Harwood, dyrektor Barclaycard.

Dane oparte na transakcjach kartami kredytowymi

Dane dotyczące miesięcznych wydatków oparte są na transakcjach kartą kredytową Barclaycard i kartami debetowymi Barclays w okresie od 25 stycznia do 21 lutego 2020 r. Porównane zostały z okresem od 26 stycznia do 22 lutego 2019 r.

Badanie zaufania konsumentów zostało przeprowadzone 21–24 lutego 2020 r. przez Longitude Research w imieniu Barclaycard. Wzięło w nim udział ponad 2 tys. respondentów, co stanowi reprezentatywną próbę brytyjskich konsumentów według wieku, płci, regionu i grupy dochodowej.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje Chris Rea. Stworzył kultową piosenkę o Bożym Narodzeniu

Nie żyje Chris Rea. Stworzył kultową piosenkę o Bożym Narodzeniu

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

Tak wygląda studio Lotto po przełomowej zmianie. Mamy zdjęcia

Tak wygląda studio Lotto po przełomowej zmianie. Mamy zdjęcia