Brytyjska policja wydaje rocznie na PR i służby prasowe ponad 36 mln funtów

Policyjne służby w Wielkiej Brytanii zatrudniają w swoich szeregach 775 osób zajmujących się aktywnościami PR i kontaktami z mediami. - Pracownicy działów PR i komunikacji zajmują się też rekrutacją, marketingiem i reklamą - tłumaczą przedstawiciele brytyjskich organów ścigania.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Największym pracodawcą ze wszystkich brytyjskich służb policyjnych jest Policja Metropolitalna (Metropolitan Police), która zatrudnia 105 osób w departamencie mediów i komunikacji. Budżet tego wydziału na rok 2014/2015 wynosi ponad 10 mln funtów.

Na dalszych miejscach plasują się Police Scotland (68 PR-owców i pracowników obsługujących media, 2,7 mln funtów budżetu) oraz policja West Midlands z 37 pracownikami zajmującymi się mediami i komunikacją oraz budżetem na poziomie ponad 100 tys. funtów.

W sumie tegoroczny budżet wszystkich 38 brytyjskich formacji w segmencie PR i komunikacji przekracza kwotę 36 mln funtów. Liczby te zostały ujawnione w odpowiedzi na pytania postawione przez serwis Press Gazette w trybie informacji publicznej. Tłumacząc zaplanowane tegoroczne wydatki w zakresie PR i komunikacji, Ed Stearns, szef Directorate of Media & Communication (DMC) w Metropolitan Police podkreśla, że są one usprawiedliwione bieżącymi potrzebami. Według podanych przez niego liczb rocznie departament otrzymuje od mediów ok. 60 tys. pytań i próśb o informacje. Większość z nich jest udzielanych na bieżąco przez dyżurnych pracowników pracujących 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu.

grafika

- Pracownicy działów PR i komunikacji zajmują się też rekrutacją, marketingiem i reklamą - zaznacza Stearns w rozmowie z Press Gazette. - To prawda, że pomiędzy 2010 a 2015 r. budżet DMC zwiększono z prawie 7 do ponad 10 mln funtów. Jednak jest to związane z faktem, że w 2013 r. nasz wydział przejął obowiązki należące wcześniej do departamentu spraw publicznych - podkreśla Stearns.

Dane przedstawione przez brytyjską policję ujawniają, że nie we wszystkich służbach budżety wzrosły tak jak w wypadku Metropolitan Police. W niektórych oddziałach policyjnych planowane wydatki na PR i komunikację zostały zredukowane.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję