Brytyjski regulator daje zielone światło fuzji Omnicomu z IPG

Brytyjski urząd antymonopolowy The Competition and Markets Authority zatwierdził transakcję przejęcia przez holding reklamowy Omnicom grupy reklamowej Interpublic. Wartość transakcji wynosi 13,25 mld dolarów.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
Brytyjski regulator daje zielone światło fuzji Omnicomu z IPG

Brytyjski regulator poinformował w środę, że "nie będzie kierował fuzji między Omnicom i Interpublic do dogłębnej analizy, torując tym samym drogę do stworzenia największej na świecie grupy marketingowej.

Omnicom zawarł umowę przejęcia Interpublic o wartości 13,25 mld dolarów w grudniu ubiegłego roku. Transakcja zostanie prawdopodobnie sfinalizowana w drugiej połowie 2025 roku.

Wstępne dochodzenie w sprawie fuzji przeprowadzono w czerwcu br. Chodziło o to, aby ocenić, czy transakcja może doprowadzić do zmniejszenia konkurencji na rynku brytyjskim.

Umowa została zatwierdzona przez amerykańską Federalną Giełdę Handlu (FTC) pod warunkiem, że powstała w wyniku połączenia obu holdingów firma nie będzie "brać udziału w zmowie lub koordynacji działań mających na celu odsuwanie reklam od wydawców mediów z powodu ich politycznych lub ideologicznych poglądów”.

Omnicom i IPG to odpowiednio trzecia i czwarta (po WPP i Publicis Groupe) co do wielkości grupa agencyjna w USA. Po połączeniu staną się największym na świecie tego typu podmiotem. W skład grupy Omnicom wchodzą takie agencje jak BBDO, TBWA, FleishmanHillard i Omnicom Media Group. Podmiot przejmie Interpublic Group, który jest właścicielem m.in. agencji McCann Worldgroup, FCB, Weber Shandwick i Mediabrands.  

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu