SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Producent Budweisera rezygnuje ze sponsorowania Super Bowl

Koncern AB InBev, producent takich piw, jak Budweiser, Bud Light i Michelob Ultra poinformował, że od 2023 roku nie będzie już sponsorem finału rozgrywek amerykańskiego futbolu Super Bowl. Firma była jego sponsorem od 1989 roku.

Article

AB InBev jest wyłącznym partnerem alkoholowym i sponsorem Super Bowl od 1989 roku. Firma podpisała w grudniu ub.r. umowę sponsorską z organizatorami rozgrywek ligą NFL o wartości 250 mln dolarów rocznie.

Teraz koncern poinformował, że nie przedłuży wyłącznej umowy sponsorskiej z NFL od 2023 roku. Oznacza to, że konkurenci AB InBev, tacy jak Heineken i Molson Coors, po raz pierwszy od 35 lat będą mogli swobodnie wyświetlać ogólnokrajowe reklamy podczas Super Bowl.

AB InBev i NFL odnowiły współpracę w grudniu 2021 r. Koncern mógł już promować jedynie piwa, bo stracił kontrolę nad prawami do reklam mocnego alkoholu w czerwcu ub.r., kiedy Diageo zostało pierwszym w historii oficjalnym sponsorem alkoholi w NFL, podpisując kontrakt o wartości 30 mln dolarów rocznie.

W marcu ogłoszono również, że marka Bud Light będzie obecna na wszystkich głównych imprezach NFL poza sezonem, m.in. jako sponsor NFL Draft 2022, który odbył się w kwietniu.

AB InBev poinformował, że decyzja o wycofaniu się z udziału w Super Bowl umożliwi firmie lepsze wykorzystanie wydatków marketingowych przez cały rok, zarówno w sezonie piłkarskim, jak iw miesiącach letnich, kiedy konsumenci kupują więcej napojów.

W drugiej połowie maja br. koncern PepsiCo poinformował, że po 10 latach rezygnuje ze sponsorowania przerwy podczas meczu finałowego NFL.

Dołącz do dyskusji: Producent Budweisera rezygnuje ze sponsorowania Super Bowl

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl