SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Burda przed fuzją z Edipresse miała 259 pracowników i 8,6 mln zł straty, ponad 20 mln euro od właściciela

Wydawnictwo Burda Media Polska w ub.r. - jeszcze przed finalizacją przejęcia Edipresse Polska, ale już po kupnie e-drogerii Coclolita - osiągnęło wzrost przychodów o 58 proc. do 206,4 mln zł. Firma była nadal na minusie (strata netto wyniosła 8,57 mln zł), zatrudniała 259 osób.

Article

Wzrost przychodów grupy Burda Media Polska wynika głównie ze zwiększenia się wpływów ze sprzedaży towarów z 39,27 do 102,71 mln zł. To przede wszystkim efekt przejęcia w połowie ub.r. drogerii internetowej Cocolita. Kwota transakcji wyniosła 63,03 mln zł, w związku z nią kapitał własny Burda Media Polska podwyższono o 59 mln zł.

Burda International zapowiadała, że uruchomi w Rzeszowie centrum, które będzie wspierać jej międzynarodowy rozwój w zakresie nowych technologii i e-commerce.

Z kolei przychody wydawnictwa z wyrobów (głównie czasopism i książek) zwiększyły się z 43,74 do 46,55 mln zł, te z usług reklamowych - z 42,57 do 48,37 mln zł, a ze sprzedaży określonej jako pozostała - z 5,82 do 7,44 mln zł.

W portfolio prasowym Burda Media Polska było w ostatnich latach ok. 20 tytułów, w tym magazyny luksusowe (m.in. „Gala”, „Gala Men”, „Glamour”, „Elle”), poradnikowe (m.in. „Dobre Rady”, „Claudia”), podróżnicze („National Geographic”, „NG Traveler”), kulinarne („Przyślij przepis”, „Sól i pieprz”, „Smaczny Tydzień”, „Moje Gotowanie”) oraz popularno-naukowe (m.in. „Focus”).

Na początku br. firma zdecydowała się zamknąć wersje drukowane i serwisy internetowe magazynów „Focus”, „Focus Historia”, „Focus Coaching” i „Elle Man” oraz drukowany magazyn „Samo Zdrowie”.

Wydawnictwo na działalność operacyjną przeznaczyło w ub.r. 206,58 mln zł, o 49,8 proc. więcej niż w 2020 roku. Wartość sprzedanych towarów i materiałów poszła w górę z 36,84 do 88,58 mln zł, a koszty usług obcych - z 55,44 do 66,52 mln zł.

Natomiast wydatki na wynagrodzenia zwiększyły się z 26,26 do 29,08 mln zł, a ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 4,24 do 4,59 mln zł. W firmie w ub.r. było średnio 259 pracowników etatowych (m.in. 114 w redakcjach, 53 w pionie reklamy i 28 w Cocolita), wobec 232 rok wcześniej.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Strata sprzedażowa Burda Media Polska zmalała z 7,12 do 0,2 mln zł. Natomiast inne wskaźniki rentowności podwyższyły spadek pozostałych wpływów operacyjnych z 1,75 mln zł do 762,1 tys. zł, wzrost pozostałych wydatków operacyjnych z 3,34 do 6,23 mln zł (koszty aktualizacji wartości aktywów niefinansowych poszły w górę z 961,9 tys. zł do 2,7 mln zł) oraz 2,66 mln zł odpisu wartości firmy.

W konsekwencji strata operacyjna wyniosła 5,67 mln zł, a strata netto - 8,57 mln zł, wobec odpowiednio 8,7 i 9,83 mln zł rok wcześniej.

Ostatni jak na razie raz spółka miała dodatnią rentowność w 2019 roku - przy 163,7 mln zł przychodów zanotowała 3,66 mln zł zysku netto.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2021 r., a poprzedni - 2020 r.

22 mln euro od Burda International

W maju br., po uzyskaniu zgody prezesa UOKiK, Burda Media Polska sfinalizowała ogłoszone w połowie ub.r. przejęcie Edipresse Polska. Pod koniec marca dostała od Burda International 17 mln euro jako dopłatę do kapitału.

Ponadto otrzymała od swojego właściciela 4,87 mln euro pożyczki oraz uzyskała linię kredytową w wysokości do 9,43 mln zł, z której w ciągu kilku miesięcy wykorzystała 4 mln zł.

Fuzję operacyjną Burda Media Polska z Edipresse Polska sfinalizowano w połowie br., zaprezentowano też wspólną ofertę reklamową. Natomiast pod koniec października firma ogłosiła, że zamknie ponad 20 tytułów drukowanych (m.in. dwutygodnik „Party”, miesięczniki "Claudia", "Dobre Rady", "Burda Style" czy „Sielskie życie”) oraz zmniejszy zatrudnienie.

Edipresse Polska w ub.r. zanotowało spadek wpływów sprzedażowych o 26 proc. do 68,3 mln zł oraz wzrost zysku netto z 3,72 do 17,5 mln zł (głównie dzięki sprzedaży za ok. 18 mln zł warszawskiej siedziby swojemu ówczesnemu właścicielowi).

Dołącz do dyskusji: Burda przed fuzją z Edipresse miała 259 pracowników i 8,6 mln zł straty, ponad 20 mln euro od właściciela

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Insider
Wiec przyszedł Klepak i zaorał
odpowiedź
User
Dyzma Nikoś
Wiec przyszedł Klepak i zaorał
I jeszcze ten z wiwusa. Nieogar! Ale jaja!
odpowiedź
User
Obserwator
Ciekawe ilu pracowników zostanie po zwolnieniach?
odpowiedź