SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Carrefour rusza z ogólnopolską akcją edukacyjną Nutri-Score

Carrefour Polska rozszerza asortyment produktów marek własnych, na których znajdują się oznaczenia systemu Nutri-Score oraz przystępuje do ogólnopolskiej kampanii promującej ten system w Polsce.

Article

Firma, wspólnie z renomowanymi instytucjami naukowymi, organizacjami społecznymi, producentami żywności oraz innymi sieciami handlowymi, będzie dalej promować rzetelny i zrozumiały system znakowania żywności, aby zachęcać Polaków do zdrowego jedzenia.

We wrześniu 2020 roku Carrefour Polska wprowadził do sprzedaży pierwsze produkty marek własnych z oznaczeniami Nutri-Score oraz przeprowadził pierwszą kampanię edukacyjną dla klientów na ten temat.

Obecnie w sprzedaży sieć oferuje ponad 200 takich produktów, które pomagają klientom szybko i łatwo ocenić ich wartość odżywczą za pomocą czytelnych kolorów i liter. Na podstawie zawartości poszczególnych składników, produkty przypisywane są do jednej z 5 klas – od A do E, gdzie klasa A określa produkty najbardziej odżywcze, a klasa E te najmniej odżywcze. Przy nadawaniu oznakowania produktom pod uwagę brane są również zawartości takich składników jak owoce, warzywa, błonnik czy białko, których spożywanie ma duże znaczenie dla prawidłowej diety człowieka.

- System Nutri-Score jest ważnym elementem strategii rozwoju marek własnych Carrefour oraz polityki zrównoważonego rozwoju całej naszej Grupy, która kładzie duży nacisk na promocję zdrowego stylu życia i prawidłowego żywienia. Z jednej strony pomagamy naszym klientom w zmianie nawyków żywieniowych, edukujemy oraz zapewniamy szeroki dostęp do informacji o sprzedawanych produktach, a z drugiej inwestujemy w podwyższanie jakości naszych produktów własnych, m.in. usuwając z nich kontrowersyjne składniki - mówi Marek Lipka, dyrektor handlowy Carrefour Polska. Dodaje, że celem sieci jest oznaczenie wszystkich produktów marek własnych Carrefour systemem Nutri-Score, a także upowszechnienie tych oznaczeń wśród klientów.

Świadome decyzje żywieniowe

Dlatego też Carrefour przystąpił do startującej ogólnopolskiej kampanii Nutri-Score. Jej inicjatorami są Instytut „Pomnik-Centrum Zdrowia Dziecka”, Polskie Towarzystwo Dietetyki oraz Federacja Konsumentów, a wśród partnerów obok Carrefour Polska  także firma Danone.

Celem akcji jest wspieranie konsumentów w podejmowaniu świadomych decyzji żywieniowych opartych na wiedzy o wartości żywieniowej poszczególnych produktów i ich miejscu w prawidłowej diecie. Będzie ona prowadzona przez grupę inicjatorów a także przez dołączających do niej partnerów w różnych kanałach komunikacji z użyciem hasła „#prostewybory.

Inicjatorzy i partnerzy akcji będą wykorzystywać posiadane przez siebie kanały komunikacji – własne strony internetowe, media społecznościowe czy materiały drukowane. Częścią działań komunikacyjnych jest również strona nutriscore.pl, na której można zapoznać się m.in. ze szczegółowym opisem systemu. W inicjatywę tę wciąż mogą włączyć się kolejne instytucje i przedsiębiorstwa, Kampania ma charakter ciągły i otwarty.

Pod szyldem Carrefour działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Carrefour rusza z ogólnopolską akcją edukacyjną Nutri-Score

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl