SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

CBS i Nielsen bez nowej umowy o badaniach oglądalności, negocjacje w impasie

Stacja CBS oraz Nielsen nie podpisały dotąd nowego kontraktu w sprawie badań oglądalności programów amerykańskiego nadawcy. Negocjacje znalazły się w impasie, a CBS nie wyklucza że podpisze umowę z inną firmą, wśród kandydatów wymienia się ComScore.

Article

Poprzednia umowa pomiędzy CBS a Nielsenem wygasła z końcem 2018 r. Obaj partnerzy według zapowiedzi mieli podpisać nowy kontrakt na kolejne 6 miesięcy.

Jednak rozmowy pomiędzy partnerami znalazły się impasie. Jak zdradzili przedstawiciele CBS pojawiły się wątpliwości dotyczące oferty Nielsena oraz wysokości opłat jaką firma zażądała za swoje usługi.

CBS uważa, że Nielsen wykorzystuje swoją dominującą pozycję na rynku oferując pakiety mało powiązanych ze sobą usług i żąda za nie wysokich opłat, podczas gdy część tych produktów nie jest przydatna dla takich nadawców jak CBS. Tymczasem w innych obszarach cennych dla amerykańskiej stacji, takich jak np. analiza oglądalności lokalnych stacji TV Nielsen ma poważne braki.

Nie wiadomo jaka ma być wartość kontraktu zaproponowana przez Nielsena, jednak zgodnie z doniesieniami medialnymi w ramach poprzedniej umowy zakończonej 31 grudnia ub.r. firma badawcza otrzymała za swoje usługi ok. 100 mln dol.

CBS zapowiada nieoficjalnie, że w wypadku zerwania obecnych negocjacji z Nielsenem będzie poszukiwała innego partnera do mierzenia oglądalności, a jako jednego z kandydatów wymienia się firmę analityczną ComScore.

Według badań firmy Simmons Research CBS jest dla Amerykanów jednym z najbardziej zaufanych mediów, jednak w ub.r. stację dotknął kryzys wizerunkowy związany z oskarżeniem prezesa koncernu Leslie Moonvesa o molestowanie, co skończyło się jego zwolnieniem ze stanowiska.

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: CBS i Nielsen bez nowej umowy o badaniach oglądalności, negocjacje w impasie

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Kilaqn
Niemożliwe!
Nielsen jest jak Crystal z Dynastii. Dobry, słodki i prawdomówny. CBS ma na pewno jakiś dziwny atak pomroczności jasnej. Taka metodologia super...
25 12
odpowiedź
User
rozwiązanie sytuacji
CBS powinno podpisać umowę z Netią na MOR.
30 10
odpowiedź
User
leonsio
No i patrzcie, patrzcie jak w łameryce CBS pokazuje Nielsenowi gdzie jego miejsce i rozważa wybór takiego rodzimego mora, to się nic wielkiego nie dzieje. Ot biznes. A jak w Polsce Kórski zakwestionował wyniki złodziejskiego systemu, to go od czci i wiary odsądzają a uległe kundle bez honoru i kręgosłupa szczekają co niemiara. Byliśmy zaściankiem i będziemy, i zawsze najważniejsze jest, żeby było made in germany i das auto albo inaczej ale zawsze z uległym jawohl!!!
23 11
odpowiedź
User
Retik
Kurski może i krzyczy na Nielsena, ale branżę w celu wejścia w nowe badania integruje TVN. Polsat woli Nielsena, CP ma kredyty woli statu quo.
Wygląda na to, że w Polsce temat rozegrają amerykanie przy aplauzie TVP i reszty małych nadawców.
13 13
odpowiedź
User
xxx
Chyba łamana jest tam konstytucja i brak jest demokracji.
19 8
odpowiedź