CBS zatrudni więcej czarnych twórców i przeznaczy część budżetu na ich projekty

Amerykański nadawca radiowo-telewizyjny CBS przeznaczy 25 proc. swojego budżetu na pisanie scenariuszy przez kolorowych twórców. Sieć ogłosiła również, że 40 proc. zatrudnianych przez nich twórców będzie pochodziła z tego środowiska.

bcz
bcz
Udostępnij artykuł:

CBS zobowiązał się do przeznaczenia jednej czwartej budżetu na scenariusze na twórczość scenarzystów z grupy BIPOC (ang. black, indigenous and other people of color), czyli czarnych, rdzennych mieszkańców i innych kolorowych. Ponadto wśród twórców CBS znajdzie się minimum 40 proc. przedstawicieli tej grupy począwszy od sezonu telewizyjnego 2021/22, a a latach 2022/23 nawet 50 proc.

To kolejna inicjatywa sieci, która ma zapewnić odzwierciedlenie różnorodności w CBS.

- Chociaż w ostatnich latach poczyniliśmy stały postęp zarówno przed kamerą, jak i za nią, zmiany muszą nastąpić szybciej, zwłaszcza w przypadku twórców i ról przywódczych w programach. Jako sieć z ambicjami bycia agentem zmian w tym ważnym czasie, nowe inicjatywy pomogą przyspieszyć wysiłki na rzecz uczynienia programów CBS jeszcze bardziej zróżnicowanymi - powiedział George Cheeks, prezes i dyrektor generalny CBS Entertainment Group.

To kolejna sieć radiowo-telewizyjna, która podjęła działania na rzecz wsparcia kolorowych twórców w Stanach Zjednoczonych po protestach ruchu Black Lives Matter, które zostały wywołane śmiercią George'a Floyda w czasie interwencji policyjnej w Minneapolis pod koniec maja br.

Viacom i CBS połączyły się 4 grudnia 2019, i od tego dnia działają pod wspólną nazwą ViacomCBS. Prezesem zarządu została Shari Redstone, która do tej pory była wiceprezesem zarówno w CBS, jak i w Viacom. Bob Bakish, szef Viacom objął stanowisko dyrektora wykonawczego koncernu.

bcz
Autor artykułu:
bcz
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Tylu Polaków korzysta z gazetek promocyjnych przed zakupami w sklepie

Tylu Polaków korzysta z gazetek promocyjnych przed zakupami w sklepie

Nowy świąteczny spot Jakdojade

Nowy świąteczny spot Jakdojade

Przedpremierowe pokazy filmu "SONG SUNG BLUE" już 25 grudnia

Przedpremierowe pokazy filmu "SONG SUNG BLUE" już 25 grudnia

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie
Materiał reklamowy

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie

Republika chce ruszyć w świat ze stacją po angielsku. Sakiewicz chwali się inwestorami z USA

Republika chce ruszyć w świat ze stacją po angielsku. Sakiewicz chwali się inwestorami z USA