CCaaS – zaawansowany model wykorzystania contact center

Czasy, w których obsługa klienta ograniczała się wyłącznie do kontaktu telefonicznego lub fizycznego w biurze, dawno minęły. Firmy, które chcą prowadzić ją skutecznie, muszą funkcjonować na wielu kanałach, od poczty e-mail, po internetowe czaty. Aby sprostać podobnym wyzwaniom, przedsiębiorstwa zaczęły tworzyć centra kontaktowe (contact centers) wykorzystujące wachlarz metod zarządzania klientami. Niestety, samodzielne stworzenie i utrzymanie takiej jednostki biznesowej niesie za sobą niemałe koszty, dlatego nie każda firma może sobie na nie pozwolić. Na szczęście dla nich na rynku funkcjonują takie rozwiązania jak...

Artykuł sponsorowany
Artykuł sponsorowany
Udostępnij artykuł:
CCaaS – zaawansowany model wykorzystania contact center

CCaaS, czyli centrum kontaktowe w chmurze

CCaaS (Contact Center as a Service) to model świadczenia usług centrum kontaktowego jako usługi opartej na chmurze. Oznacza to, że cała infrastruktura techniczna oraz oprogramowanie potrzebne do wielokanałowej obsługi osób jest hostowane i zarządzane przez dostawcę usług, a nie firmę wykorzystującą ten model. Działa to analogicznie jak w przypadku modelu SaaS (Software as a Service) oferującego dostęp do infrastruktury IT (np. sklepu internetowego, poczty biznesowej itp.) osadzonej i obsługiwanej przez zewnętrznego dostawcę.

Jakie są korzyści takiego rozwiązania?

Wykorzystanie CCaaS oznacza często niższe koszty początkowe. Opłaty naliczane są zwykle jako miesięczna lub roczna subskrypcja. Eliminuje to potrzebę dużych inwestycji w sprzęt i oprogramowanie, aby uruchomić usługę. CCaaS oferuje lepszą elastyczność w skalowaniu. Firmy mogą łatwo zwiększać lub zmniejszać liczbę licencji, co okazuje się idealne dla sezonowych wahań w biznesie. Model w chmurze wiąże się również z przeniesieniem potrzeb aktualizowania czy utrzymania systemu na jego dostawcę. Centrum kontaktowe w chmurze jest dostępne z dowolnego miejsca, co ułatwia pracę zdalną, transparentny przegląd danych czy zarządzanie zespołem.

CCaaS okazuje się świetnym rozwiązaniem zarówno dla sektora MŚP, jak i przedsiębiorstw globalnych. Dzięki temu oszczędnemu, wygodnemu i skalowalnemu modelowi można podnieść jakość doświadczeń klientów (customer experience), przyczyniając się do maksymalizacji zysków i efektywności działań przedsiębiorstwa.

Potwierdzają to doświadczenia i sukcesy takich dostawców oprogramowania CCaaS jak GlobalLogic. Firma jest światowym liderem w opracowywaniu i dostarczaniu nowoczesnych i unikalnych rozwiązań IT dla przedsiębiorstw na całym świecie.  W jej szeregach działa ponad 31 tys. pracowników w 23 krajach, a każdy specjalista może liczyć na m.in. stabilne i satysfakcjonujące warunki zatrudnienia, gwarancję ciągłego rozwoju, elastyczne warunki pracy czy możliwość zachowania równowagi między życiem prywatnym a zawodowym.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Jedna reklama, jedno pytanie i miliony wzruszeń. Wracamy do historii "Dziadka" z Allegro

Jedna reklama, jedno pytanie i miliony wzruszeń. Wracamy do historii "Dziadka" z Allegro

Były prezes TVN24 znów pracuje dla TVN. Doradza Kasi Kieli [NASZ NEWS]

Były prezes TVN24 znów pracuje dla TVN. Doradza Kasi Kieli [NASZ NEWS]

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Likwidacja stacji Paramountu. Polski oddział w końcu zabrał głos [TYLKO U NAS]

Likwidacja stacji Paramountu. Polski oddział w końcu zabrał głos [TYLKO U NAS]

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

Szefowa social mediów odchodzi z Kanału Zero

Szefowa social mediów odchodzi z Kanału Zero