CCC inwestuje w e-commerce. Wyłoży ponad 100 mln zł

Spółka zależna CCC do 19 listopada br. przejmie ok. 2,5 akcji Modivo (to właściciel m.in. eobuwia), płacąc ok. 100 mln zł. Firma dokupi też dalsze udziały spółki DeeZee, którą kontroluje od sześciu lat.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
CCC inwestuje w e-commerce. Wyłoży ponad 100 mln zł
fot. materiały prasowe

Spółka CCC Shoes _ Bags w ramach opcji zawartej w umowie może dokupić 5 proc. akcji Modivo należących obecnie do MKK3. Uzgodniła, że do 19 listopada przejmie ok. 2,5 proc. walorów, płacąc ok. 100 mln zł. Natomiast na przejęcie dalszych 2,5 proc. ma czas do końca czerwca 2026 roku.

MKK3 to spółka należąca do rodziny Marcina Grzymkowskiego, założyciela ebuwia.

W raporcie giełdowym zaznaczono, że dokupienie walorów „jest elementem realizacji celów Grupy CCC w zakresie konsolidacji akcjonariatu Modivo”.

Ponadto zarząd CCC planuje odkupić w drugiej połowie 2024 roku udziały w DeeZee. Obecnie holding ma już 75 proc. walorów spółki, jej większościowy pakiet przejął jesienią 2018 roku za 13 mln zł. Jak informowaliśmy, wiosną ub.r. z DeeZee pożegnała się założycielka i wieloletnia szefowa Dominika Żak, a stanowisko prezesa przejął Maciej Marchwicki.

CCC zapowiada, że przejęcie akcji Modivo i udziałów DeeZee sfinansuje ze środków własnych. Nabyte walory będą przedmiotem zastawu na rzecz instytucji finansujących holding.

Według szacunkowych danych w zeszłym kwartale finansowym, od maja do lipca 2024 roku, grupa kapitałowa CCC przy wzroście przychodów o 6 proc. do 2,57 mld zł podwoiła skorygowany zysk EBITDA.

Na koniec poniedziałkowej sesji giełdowej za akcję CCC płacono 139,10 zł, co daje kapitalizację w wysokości 9,58 mld zł. Przez minione 12 miesięcy kurs spółki wzrósł trzykrotnie.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały