SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

CD Projekt wchodzi na rynek dystrybucji gier karcianych i planszowych

CD Projekt, wydawca gier i filmów na terenie Polski oraz spółka zależna notowanej na GPW grupy CD Projekt RED, podpisał umowę z firmą Wizards of the Coast (z grupy Hasbro), na mocy której zostanie polskim dystrybutorem gry karcianej „Magic:The Gathering", poinformował dyrektor zarządzający Michał Gembicki w rozmowie z agencją ISB.

CD Projekt ocenia wartość polskiego rynku gier karcianych na 8-10 mln złotych.

„Udział 'Magic:The Gathering' w całym rynku gier karcianych oceniamy na ok. 5 mln zł rocznie - to produkt zdecydowanie dominujący w tym segmencie" – powiedział Gembicki. Dodał, że CD Projekt zamierza  bardzo aktywnie animować dalszy wzrost tego rynku.

„W Europie to dynamicznie rosnący rynek i tak samo może być w Polsce. Dlatego właśnie producent gry szukał dla niej dużego dystrybutora" – zaznaczył Gembicki. Kolekcjonerskie gry karciane, takie,jak 'Magic:The Gathering', są sprzedawane głównie w sieciach hobbystycznych,a popyt na nie kreują organizowane przez nie turnieje.

„Dla graczy CD Projekt jest znaną marką, mamy też duże możliwości wspierania sprzedaży tego produktu. Od strony biznesowej najważniejsze jest dla nas to, że mamy do czynienia ze zdecydowanie wysokomarżowym produktem, którego rentowność jest kilka razy wyższa od wydawania gier czy filmów" – podkreślił Gembicki.

CD Projekt działa również w obszarze dystrybucji gier komputerowych oraz filmów DVD. Spółka należy do notowanej na GPW grupy CD Projekt RED.

W I-III kw. 2011 roku grupa CD Projekt RED miała 25,22 mln zł skonsolidowanego zysku netto przy przychodach na poziomie 106,49 mln zł.

Dołącz do dyskusji: CD Projekt wchodzi na rynek dystrybucji gier karcianych i planszowych

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl