SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

CDP.pl tworzy markę Klabater, będzie wydawać gry na rynkach zagranicznych

Firma CDP.pl utworzyła nową markę Klabater, która ma wspierać wydawanie niezależnych gier na globalnym rynku. Rocznie chce wprowadzać do dziewięciu nowych tytułów.

Klabater ma być firmą odpowiedzialną za wydawanie gier niezależnych na globalnym rynku. W komunikacie podkreślono, że w Polsce jest ponad 300 studiów deweloperskich, a ogromna część z nich to młodzi, utalentowani twórcy, których głowy pełne są świeżych, nowatorskich pomysłów.

Twórcom gier Klabater będzie oferował pełen pakiet wydawniczy. CDP.pl wyjaśnia, że należy przez to rozumieć tak wsparcie finansowe zależne od potrzeb, jak i wszystko inne, co dzieje się wokół powstającej gry: PR i marketing na globalną skalę, obecność na targach i wydarzeniach branżowych, produkcję materiałów promocyjnych, lokalizację czy sam proces wydawniczy na wszystkich najważniejszych platformach cyfrowych oraz wydania pudełkowe.

- Oczywiście nie wykluczamy możliwości współpracy z twórcami spoza naszego kraju - zaznacza Michał Gembicki, prezes Klabatera. - Każdą propozycję będziemy rozpatrywać osobno, ale promocja polskich gier zawsze będzie naszym nadrzędnym celem. Już od dawna angażujemy się w rozwój rodzimego rynku, a możliwość pomocy mniejszym od nas twórcom to dla nas wielki przywilej - dodaje.

W ciągu najbliższych kilku lat Klabater zamierza osiągnąć poziom 3-4 wydawanych dużych tytułów rocznie i 4-5 mniejszych. Zarząd szacuje, że w przyszłości minimum jedna trzecia przychodów spółki pochodzić będzie z działań globalnych.

Podczas konferencji prasowej Klabater zaprezentował pierwsze cztery gry w swoim portfolio:
„Alice VR” gliwickiego Carbon Studio to gra eksploracyjna sci-fi inspirowana przygodami Alicji w Krainie Czarów, która wykorzystuje możliwości urządzeń do wirtualnej rzeczywistości;
„Regalia: Of Men and Monarchs” warszawskiego Pixelated Milk to pełna humoru, rozbudowana gra RPG inspirowana japońskimi produkcjami tego typu;
„Symmetry” od pochodzącego z Bielska-Białej Sleepless Clinic to artystyczna gra o grupie rozbitków starających się przetrwać na opuszczonej, mroźnej planecie;
„The Last Journey” autorstwa również Sleepless Clinic to eksploracyjna gra sci-fi, w której ocaleli ze zniszczonej w wojnie nuklearnej Ziemi starają się odnaleźć nowy dom.

CDP.pl to funkcjonujący od 20 lat na rynku wydawca i dystrybutor gier. Firma zaczynała jako CD Projekt zajmując się m.in. lokalizacjami gier RPG, w których udział brali tacy aktorzy jak Piotr Fronczewski czy Gabriela Kownacka. We wrześniu 2012 r. nazwę zmieniono na CDP.pl uruchamiając jednocześnie cyfrowy sklep internetowy, a w listopadzie 2014 r. nastąpił wykup menadżerski, co doprowadziło do odłączenia od grupy CD Projekt. W ub.r. spółka dwukrotnie zwiększyła udział w polskim rynku dystrybucyjnym i osiągnęła ponad 300 proc. wzrost sprzedaży rok do roku na platformie CDP.pl.

Dołącz do dyskusji: CDP.pl tworzy markę Klabater, będzie wydawać gry na rynkach zagranicznych

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl