SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Reklamy przy „Wiadomościach” dwukrotnie droższe niż przed rokiem. Najdroższe „M jak miłość”

W kwietniu tego roku drożeją reklamy przy większości czołowych programów TVP1 i TVP2. Przy „Wiadomościach” w dni robocze spoty są droższe nawet o 100 proc. i więcej w porównaniu z kwietniem ub.r. Najwięcej trzeba zapłacić za reklamy przy serialu „M jak miłość” w TVP2 i przy półfinałowym spotkaniu Ligi Mistrzów w TVP1.

fot. akpaArticle

Spoty, które są emitowane przy głównym wydaniu „Wiadomości” w dni powszednie kosztują w kwietniu br. od 23,8 do 45,1 tys. zł (cena netto, bez rabatów dla spotu 30-sek.). To znacznie drożej niż przed rokiem, gdy maksymalna cena za spot emitowany od poniedziałku do piątku w tym paśmie wynosiła 15,3 tys. zł.

Rekompensatą może być ewentualnie cena emisji reklamy przy niedzielnym ich wydaniu – stawka została obniżona z 46,5 do maksymalnie 22,8 tys. zł.

Zdrożały też spoty przy prognozie pogody, która obecnie emitowana jest zaraz po serwisie informacyjnym, a przed „Sportem”. Za emisję w niedzielę trzeba zapłacić 47 tys. zł (w ub.r. 38,8 tys. zł), a w dni powszednie - do 39,8 tys. zł (w ub.r. 30,6 tys. zł).

Staniały natomiast reklamy przy serwisie sportowym - w tym roku kosztują od 22,6 do 31,5 tys. zł, podczas gdy przed rokiem cena dla dni roboczych wynosiła 32,6 tys. zł.

W cenniku na kwiecień br. nie ma bloku reklamowego przy niedzielnym wydaniu „Sportu” - w ub.r. reklama w ten dzień tygodnia kosztowała 43 tys. zł.

W TVP1 najwyższą stawkę ustalono dla reklam, które zostaną wyemitowane przy półfinałowym meczu Ligi Mistrzów, 25 kwietnia. Reklamodawcy za spot zapłacą wtedy nawet 63,3 tys. zł.

Nieco mniej kosztują reklamy przy meczach ćwierćfinałowych 4 i 11 kwietnia - do 59,3 tys. zł.

Wśród „Jedynkowych” seriali najdroższą reklamowo pozycją jest „Ojciec Mateusz” - obecność ze spotem przy nim to wydatek rzędu 31 tys. zł (w ub.r. 30,6 tys. zł).

24,5 tys. zł kosztuje spot przy „Komisarzu Alexie” (w ub.r. 25,1 tys. zł), a przy „Wojennych dziewczynach” - 21,7 tys. zł (w ub.r. 35,7 tys. zł).

Marketerzy zainteresowani emisją spotu przy „Koronie Królów” zapłacą 27,3 tys. zł, a przy „Leśniczówce” -  22,7 tys. zł.

W pierwszy dzień świąt Wielkanocnych, 1 kwietnia w TVP1 zostanie wyemitowany premierowy odcinek programu „Rolnik szuka żony” - cena spotu przy nim wynosi 29,4 tys. zł.

W TVP2 tradycyjnie już najdroższe są reklamy przy serialu „M jak miłość” - w kwietniu br. wyceniono je na maksymalnie 90,3 tys. zł - wobec 63,5 tys. zł przed rokiem.

Za obecność w bloku przy „Barwach szczęścia” marketerzy zapłacą do 56,7 tys. zł (w ub.r. 53,1 tys. zł), przy „Na dobre i na złe” - 46,8 tys. zł (48 tys. zł w ub.r.), a przy „Na sygnale” - 37,8 tys. zł.

Cena reklamy przy „O mnie się nie martw” wynosi 29,1 tys. zł (w ub.r. 27,1 tys. zł), przy „Rodzinka.pl” - 26,5 tys. zł (w ub.r. 20,1 tys. zł), a przy sobotnim programie „Kocham Cię Polsko” - 22,3 tys. zł (w ub.r. 20 tys. zł).
Z kolei za reklamę przy nowym serialu „Za marzenia” trzeba zapłacić 42,5 tys. zł.

Biuro Reklamy TVP jako pierwsze spośród ogólnopolskich nadawców ogłosiło cennik reklam na kwiecień br.

Sprzedaż czasu antenowego wg cennika potrwa do 22 marca br., a zamówienia na pakiety KZP będą przyjmowane do 19 marca.

Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2017 roku wyniósł 9,59 proc.,a  TVP2 - 7,87 proc.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Reklamy przy „Wiadomościach” dwukrotnie droższe niż przed rokiem. Najdroższe „M jak miłość”

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Marek
Takie wzrosty cennika przy stabilizacji rynku reklamowego i spadku oglądalności?
odpowiedź
User
dr Wstrząs
To się propaganda ceni...
Normalny świat się kończy. Chyba że to cennik dla spółek niby Skarbu Państwa (czyli naszych), które muszą wspierać, bo tak nakazują badania oglądalności z panelu "Nowogrodzka"
odpowiedź
User
Kura po patola
Pewnie wzrost cennika jest po to żeby spółki skarbu państwa typu Tauron Orlen pompowały pieniądze na nowe wybryki Kurskiego np. sponsorując Prognozę pogody.
odpowiedź