SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Ceny reklamy w TVN w dół o 23 proc. Najdroższe „Fakty” i „X Factor”

W kwietniowym cenniku reklamowym TVN spoty są średnio o 22,9 proc. tańsze niż przed rokiem. Najwięcej trzeba wydać na reklamy przy „Faktach” i show „X Factor”, przy czym również one mocno potaniały w skali roku.

Article

Emisja spotu przy „Faktach” w dzień powszedni kosztuje obecnie 47,7 tys. zł, w sobotę - 44,7 tys. zł, a w niedzielę - 59 tys. zł (wszystkie kwoty w tekście to ceny netto reklam 30-sekundowych). Rok wcześniej za spot przy programie trzeba było zapłacić od 59,8 do 69,2 tys. zł.

Potaniały również reklamy przy najpopularniejszych serialach. Cena spotu przy „Na Wspólnej” wynosi 43,8 tys. zł (o 10,9 tys. zł mniej niż przed rokiem), a przy „W-11 Wydziale Śledczym” - od 25,7 do 28,2 tys. zł (wobec 35,9-36 tys. zł w kwietniu ub.r.).

>>> „W-11 Wydział Śledczy” zniknie z TVN po 10 latach emisji

Za reklamę przy „Prawie Agaty” trzeba zapłacić od 28,8 do 39,9 tys. zł (wobec 53,1-59,4 tys. zł przed rokiem). Natomiast spoty przy emitowanych obecnie w niedziele „Lekarzach” kosztują od 34,5 do 46,9 tys. zł, podczas gdy w kwietniu ub.r. serial pokazywano w poniedziałki, a ceny reklam przy nim wynosiły od 49,1 do 64,4 tys. zł. W poniedziałkowym paśmie „Lekarzy” zastąpiła „Sama słodycz” (jej pierwsze odcinki oglądało średnio 2,1 mln widzów - zobacz szczegóły), przy której reklamy kosztują od 34,8 do 41,2 tys. zł.

Ceny reklam przy sobotnim show „X Factor” wynoszą obecnie od 36,5 do 54,9 tys. zł, czyli zdecydowanie mniej niż przed rokiem, kiedy kosztowały od 56,9 do 73,6 tys. zł. Na spot przy środowej „Bitwie o dom” należy wydać od 25 do 36,2 tys. zł, podczas gdy w kwietniu ub.r. emitowano w tym paśmie „Top model”, przy którym reklamy kosztowały od 41,8 do 53,7 tys. zł.

>>> „Tylko muzyka” liderem oglądalności programów talent-show, „X Factor” z najwyższym udziałem

Z kolei spoty przy czwartkowych „Kuchennych rewolucjach” potaniały w skali roku z 45,9-64,3 tys. zł do 31,7-45,2 tys. zł, a przy talk-show Kuby Wojewódzkiego - z 27,2-46,4 tys. zł do 20,5-34,2 tys. zł. Reklamy przy „Project runway” kosztują od 38,8 do 42,6 tys. zł, w porównaniu do 49,1-64,4 tys. zł za spot przy emitowanym przed rokiem w tym paśmie „Przepisie na życie”.

>>> 1,6 mln widzów „Project runway”, TVN przegrywa z Polsatem w grupie komercyjnej

W styczniu br. cennikowe przychody reklamowe TVN wyniosły 124,8 mln zł, o 25 proc. mniej niż rok wcześniej (według danych Kantar Media - zobacz szczegóły).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Ceny reklamy w TVN w dół o 23 proc. Najdroższe „Fakty” i „X Factor”

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
life
Tvn ITI jak Titanic zderzył się gora lodowa czyli DŁUGAMI i Rynkiem oraz zla polityka personalna . Tonie ale orkiestra gra do końca TVN ITI już na szlupach ratunkowych roluje smieciowe obligacje emitujac nowe żeby splacic stare ale to tylko betonowe kolo ratunkowe
18 10
odpowiedź
User
K
A wczoraj Bierzyński pisał, że podnoszą. Premierze, jak żyć?
12 8
odpowiedź
User
vbv
nawetpbo obniżce te cen są z doopy wzięte
12 8
odpowiedź
User
elka
A za rok znowu zlecą o co najmniej tyle samo bo wyniki ramówki są na razie katastrofalne dla TVN. Titanic to faktycznie bardzo dobre porównanie...
12 8
odpowiedź
User
bez pilota
W komercyjnej TVN ma 14 proc., a TVP 8-10 proc. i leci w dół.
8 9
odpowiedź