SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Charlie Hebdo” z podwójnym numerem i milionowym nakładem na rocznicę zamachu

Najbliższy numer magazynu „Charlie Hebdo” ukaże się w pierwszą rocznicę terrorystycznego ataku na redakcję w 2015 roku. Będzie miał podwojoną objętość, a nakład ma sięgnąć miliona egzemplarzy.

Szefostwo „Charlie Hebdo” zapowiedziało, że najnowszy numer tygodnika pojawi się w kioskach 6 stycznia br., na dzień przed pierwszą rocznicą terrorystycznego ataku na redakcję, w którym zginęło 12 osób, a 10 innych zostało rannych. Wśród ofiar byli dziennikarze i inni pracownicy magazynu.

Według obietnic rocznicowy numer „Charlie Hebdo” będzie dwa razy obszerniejszy niż zwykle. Na 32 stronach zostaną zamieszczone m.in. archiwalne grafiki rysowników, którzy zginęli w ataku, a także aktualne karykatury i teksty komentujące zamach.

„Charlie Hebdo” zapowiada, że nowy numer może osiągnąć nakład miliona egzemplarzy, bowiem wciąż rosną zamówienia zarówno z francuskiego rynku, jak i z zagranicy. 50 tys. egzemplarzy nadchodzącego numeru zamówili m.in. dystrybutorzy w Niemczech. Obecnie przeciętny nakład tygodnika to 100 tys. egzemplarzy trafiających do kiosków we Francji, ok. 10 tys. dystrybuowanych na świecie, oraz ponad 180 tys. rozprowadzanych wśród prenumeratorów. Jednak pierwszy numer „Charlie Hebdo” wydany po zamachu ze stycznia ub.r., który planowany był pierwotnie w nakładzie 3 mln egzemplarzy, ostatecznie osiągnął sprzedaż na poziomie 7,5. mln egzemplarzy.

„Charlie Hebdo” po ubiegłorocznym zamachu nadal komentuje bieżące wydarzenia w satyrycznym stylu kpiąc z religijnych i społecznych stereotypów, jednak w lipcu ub.r. magazyn zrezygnował z karykaturowania proroka Mahometa. Ostatnio, w listopadzie ub.r. tygodnik odpowiedział satyryczną okładką na zamachy dokonane przez islamistów w kilku miejscach w Paryżu.

Dołącz do dyskusji: „Charlie Hebdo” z podwójnym numerem i milionowym nakładem na rocznicę zamachu

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl